English

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

ارائه خدمات به منطقه اسکان غیر قانونی نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به یزد گفت: اسکان غیر رسمی غیر قانونی نیست و باید خدمات دریافت کنند.

ارائه خدمات به منطقه اسکان غیر قانونی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به یزد گفت: کار اصلی حوزه بازآفرینی حمایت از اسکان غیر رسمی است چون غیر قانونی نیست و باید خدمات دریافت کنند.

آیینی گفت: موضوع الحاق منطقه اسکان به محدوده در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران باید پیگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خارج از محدوده بودن مانع ارائه خدمات نیست و در قانون بودجه هم در تمام اسکان های غیر رسمی اسناد ارائه شود و قانون دایمی را به عنوان لایحه به مجلس بردیم که سند و خدمات به مناطق اسکان تعلق بگیرد.

 

**موضوع الحاق منطقه اسکان یزد تسریع شود

رضا یادگاری مدیر کل پیشین اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با تاکید بر الحاق منطقه اسکان، گفت: 40 هکتار مساحت منطقه اسکان است و درخواست های متعددی برای الحاق داده شد و در شورای برنامه ریزی استان یزد هم مصوب شده و با توجه به اینکه سفر وزیر هم به یزد انجام شد سریعتر نسبت به الحاق این منطقه اقدام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ساکنان این منطقه به نوعی مالباخته هستند.

کاربری خدماتی در حریم می تواند وجود داشته باشد و تمام کاربری بهداشتی، آموزشی و ورزشی امکان ساخت در حریم شهر را دارند، کاربری مسکونی محدودیت دارد، لذا تمام دستگاه های دولتی می توانند این زمین ها را برای ساخت ورزشگاه و ... در اختیار بگیرند.

یادگاری گفت: محدودیتی که قانون منع فروش زمین های فاقد کاربری مسکونی جهت امر مسکن که در سال 83 اجرایی شد دستگاه های خدمات رسان امکان ارائه خدمات آب و برق و ... در این مناطق ندارند که با توجه به مال باخته بودن این ساکنان امیدواریم سریعتر مشکل رفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر