English

زن ؛ نماد مهر و خرد

زن هم در شانِ دختری ، هم در مقام والای مادری و هم در موقعیت پر ارج و قربِ همسری ، انسانی است سرشار از نیکی و عظمت و لاجرم در هر سه شان در خورِ تکریم و تحبیب و تمجید است.

زن ؛ نماد مهر و خرد
به گزارش خبرگزاری موج

دکترسعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در یادداشتی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن نوشت:

 در مطلع کلام از سوی خانواده بزرگ انتظامی کشور میلاد با سعادت دختر گرامی پیامبر مهر و دانایی ، حضرت زهرای اطهر (س) و روز زن را به یکایک بانوان ایران عزیر تبریک و تهنیت می گویم و به میمنت این روز خجسته فرصت را مغتنم می شمارم تا در این خصوص نکاتی را هر چند به اجمال و اختصار یاد آور شوم.

 زن هم در شانِ دختری ، هم در مقام والای مادری و هم در موقعیت پر ارج و قربِ همسری ، انسانی است سرشار از نیکی و عظمت و لاجرم در هر سه شان در خورِ تکریم و تحبیب و تمجید است. 

 او در سن و سال دختری ، به ویژه در فرهنگ غنی ایران زمین، خانه و خانواده را لبریز از عطر دل انگیز وجود خویش می سازد و هر دم نشاط و شادمانی را در فضای خانواده می گستراند و غم و اندوه را از محیط زندگی می زداید و به همین سبب همه آنانی که فرزند دختر دارند از همان بدو تولد ؛ مکرر در مکرر احساس بهروزی و خوشبختی و سعادت می نمایند و خرسند و شادمانند و شکرگزار خدای سبحان هستند که چنین نعمت شگرفی را ارزانی آنان داشته است.

 و زن آنگاه که به لطف خدا‌وند متعال به

افتخار مقام « مادری» نائل می شود به یکباره چنان تعالی می یابد که از « دامن او مرد به معراج می رود» و همه کائنات در برابر عظمت او سر تعظیم فرود می آورند. تو گویی زن در طرفه العینی همه مراتب تحول اخلاقی را یک در پی یک ؛ پشت سر می نهد و همچون الگوی راستین خویش حضرت زهرا(س) به عالی ترین مراتب رشد اخلاقی و معنوی دست می یابد و در حقیقت چنین مقامی است که او را شایسته تربیت فرزندانی نیک خوی و نیک سرشت می سازد.

زن در مقام همسر نیز انسانی والا و ستودنی است چه ، او با متانت ، صبوری، تدبیر ، عقلانیت و مهرِ خویش ؛ موجبات آرامش و بالندگی و رشد خود و همسر را فراهم می سازد و خانه را به امن ترین و آرامش بخش ترین مکان عالم تبدیل می نماید. ا‌و به نیکی می داند که خاستگاه اصلی تمامی خوشبختی ها کانون خانواده است . به همین سبب با تدبیر و مهر و خرد خویش می کوشد تا این کانون را سرشار از شور و عشق و شادابی سازد و نگذارد گرد رنج و تکدر بر چهره و خاطر اعضای آن بنشیند.

 و صد البته چه کسی است که نداند رشد و بالندگی جامعه به صورت کلان، مرهون زحمات بانوان پر تلاشی است که در مدرسه و دانشگاه و ادارات و موسسات مختلف نقش آفرینی می نمایند و متعهدانه و مجدانه برای بالندگی جامعه جد و جهد می نمایند.

 از خدای بزرگ برای یکایک بانوان مکرم جامعه آرزوی سلامتی و شادابی و سعادت می نماییم و امیدواریم روز و روزگارشان همواره نیکو و فرخنده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر