English

مرعشی نجفی:

تعدد راویان قمی احادیث نشان دهنده امنیت این شهر برای شیعیان است

رئیس کتاب‌خانه آیت‌الله مرعشی نجفی بیان اینکه هیچ شهری به اندازه قم، محدث و راوی نداشته است گفت: بسیاری از کتاب‌های حدیثی دارای راویان قمی هستند که نشان‌دهنده امنیت این شهر برای شیعیان است.

تعدد راویان قمی احادیث نشان دهنده امنیت این شهر برای شیعیان است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی نجفی، امروز در آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) از نوادگان حضرت عباس(ع)برگزار شد اظهار کرد: در زمان رضاخان، فعالیت‌هایی صورت می‌گرفت تا مردم به امامزادگان توجهی نکنند به طوری که این اقدامات سبب شد بسیاری از بقاع متبرکه امامزادگان واجب التعظیم امروز مشخص نباشد.

وی افزود: قم از جمله شهرهایی است که شیعیان از همان ابتدا در آن ساکن بوده و خانواده‌های شیعه در آن حضور پر رنگی داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به اشعریون اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ شهری به اندازه قم، محدث و راوی نداشته است گفت: بسیاری از کتاب‌های حدیثی دارای راویان قمی هستند که نشان‌دهنده امنیت این شهر برای شیعیان است.

وی ادامه داد: به همین دلیل امامزادگانی که می‌خواستند از سوء قصد حاکمان وقت به دور بمانند، به قم مهاجرت می‌کردند و در همین شهر سکونت می‌گزیدند.

مرعشی نجفی با اشاره به تعاریفی که پدرش آیت‌الله شهاب‌الدین مرعشی نجفی از امامزاده سید علی(ع) داشته‌اند گفت: او این امامزاده واجب التعظیم را ابوالفضل قمی‌ها توصیف می‌کرد.

او خاطرنشان کرد: در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، گروهی برای تحقیق در مورد امامزاده شاه سید علی(ع) تشکیل شده و کتاب‌هایی هم چاپ کرده‌اند و بعضی کتاب‌ها هم در آینده به چاپ خواهد رسید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روزی یکی از اجدادش در نجف اشرف، به امیرالمومنین(ع) متوسل می‌شود و از ایشان می‌خواهد مکان دفن حضرت زهرا(س) را مشخص کنند گفت: دو شب بعد حضرت علی(ع) به خواب او آمده و گفته‌اند این مسئله جزو اسراری است که تا روز قیامت برملا نمی‌شود تا مظلومیت فاطمه زهرا(س) ثابت شود، ولی همان جلالی که خداوند برای ایشان قائل هستند، برای حضرت معصومه(س) هم قائل شده‌اند و می‌توانید به زیارت این بانو بروید.

او تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی و رهبری حکیمانه امام راحل و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، عامل ثبات در ایران است و موجب این همه برکت شده و اگر هم مشکلاتی هست، همه باید با یکدیگر همکاری کرده و آن را حل کنیم، چون اگر این نظام و این رهبری نباشد، مملکت دچار هرج و مرج خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه