English

راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در گیلان

رسول جلائی راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را با رویکرد سلحشوری و آموزه‌های مقاومت عنوان کرد و گفت: پروژه مذکور برای نخستین بار در کشور در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به وضعیت پارک موزه دفاع مقدس گیلان اظهار کرد: پارک موزه دفاع مقدس در اولویت کاری استان است اما محدودیت منابع مالی وجود دارد.

رسول جلائی به انجام تعهد صددرصدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان برای ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: نیاز است بازنگری در طراحی پروژه مذکور صورت گیرد و فضاهای مشترک با پارک موزه حذف شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در این استان خبر داد و بیان کرد: پارک موزه در قالب دهکده مقاومت و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در گیلان ایجاد می‌شود.

جلائی، راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس را با رویکرد سلحشوری و آموزه‌های مقاومت عنوان کرد و گفت: پروژه مذکور برای نخستین بار در کشور در گیلان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌برداری، جانمایی و زیرساخت‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس در گیلان آماده شده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس و دهکده مقاومت گیلان فازبندی شده و به مرور اجرایی می‌شود.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پرداخت بودجه فاز نخست و دوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان را پذیرفته است.

جلائی با بیان اینکه فرهنگ ایران پیوند انکارناپذیری با جهاد، ایثار و شهادت دارد، اظهار کرد: پیوند مذکور جزو خرده فرهنگ‌ها نبوده بلکه برخاسته از فرهنگ عمومی جامعه است.

وی، حوزه جهاد و شهادت را فرهنگ‌ساز خواند و یادآور شد: بسیاری از مناسبت‌ها و بسترها با تکیه بر شهید و شهادت در جامعه ما هویت پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به تقدیم ۸ هزار شهید در استان، بیان کرد: گیلان ۴۰۰ نفر شهید مفقودالجسد دارد.

جلائی همچنین به تدوین برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: دولت در بسترسازی و تعالی فرهنگ دقت داشته و به واژه‌های فرهنگ با موضوع اسلام و انقلاب توجه دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس دارای ظرفیت‌های بسیاری است، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس به طور مستقل می‌تواند بستر جریان‌سازی فرهنگ در کشور را به عهده داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه