English

یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک برق در استان گیلان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از اجرای ۳۹۹ طرح برق‌رسانی در هفته دولت امسال در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۹۷ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از طرح‌های مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک برق در استان گیلان

به گزارش موج از رشت، جمشید طالبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفدهم مردادماه روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند.

وی در ادامه به مساحت ۱۴ هزار کیلومتر مربعی گیلان اشاره کرد و افزود: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در ۵۲ شهر و ۱۶ شهرستان گیلان زندگی می‌کنند.

رئیس هیأت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک برق در استان داریم، تصریح کرد: مشترکان مذکور از طریق ۲۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر به شبکه توزیع برق متصل هستند.

طالبی، تامین برق مشترکان گیلان را از طریق ۳۵۰ فیدر ۲۰ کیلوولت و ۱۷ هزار و ۷۰۰ پست یا ترانس برق خواند و بیان کرد: تعداد ۹ هزار و ۳۰۰ مشترک دیماندی در استان داریم که از برق ۳۰ کیلووات به بالا استفاده می‌کنند و جزو مشترکان مصارف سنگین ما هستند.

وی به وجود ۲ هزار و ۵۴۰ روستای برق‌دار در گیلان اشاره کرد و گفت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان که مشکل منابع طبیعی و محیط زیست نداشته باشند برق‌دار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به اینکه برای تامین برق روستاهای دارای کد روستایی مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار با مجوز دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

طالبی به برق‌رسانی به چهار روستای رضوانشهر از طریق نیروگاه خورشیدی از سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: هفته دولت امسال چهار روستای شهرستان تالش با استفاده از انرژی خورشیدی برق‌رسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه روستاهای مذکور در مناطق صعب‌العبور گیلان هستند، اظهار کرد: یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای برق‌رسانی از طریق انرژی خورشیدی برای چهار روستای تالش هزینه شده است.

این مسوول، به وجود ۹۳ خانوار در چهار روستای بهره‌مند از انرژی خورشیدی در تالش اشاره کرد و افزود: سرانه هزینه برق برای هر کدام از خانوارهای مذکور ۱۳۰ میلیون ریال است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در پایان از اجرای ۳۹۹ طرح برق‌رسانی در هفته دولت امسال در استان خبر داد و بیان کرد: ۱۹۷ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از طرح‌های مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه