English

عملیات جمع آوری سنبل آبی نمونه بارز بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد با برنامه و هدف مشخص استفاده کنیم قادر خواهیم بود بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

عملیات جمع آوری سنبل آبی نمونه بارز بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: عملیات جمع آوری و مقابله با گیاه سنبل آبی نمونه بارزی از بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی آنان در استان گیلان است.

یونس رنجکش در بازدید از طرح جمع آوری گیاه سنبل آبی در تالاب عینک رشت در جمع مسوولان و همراهان اجرای این طرح افزود: ‌ این عملیات نشان داد که سازمان های مردم نهاد استان می توانند در فعالیت های مختلف حوزه های اجتماعی و فرهنگی نقش پررنگ، ماندگار و مسوولیت پذیری را داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد با برنامه و هدف مشخص استفاده کنیم قادر خواهیم بود بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: این سازمان ها در یک اقدام برنامه ریزی شده نشان داده اند که از توان بالقوه ای برخورد دارند و در بسیج افکار عمومی برای حضور و مشارکت اجتماعی بسیار توانمند هستند.

به گفته دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان عملیات جمع آوری گیاه سنبل آبی که سطح وسیعی از تالاب عینک شهر رشت را باخطر نابودی روبرو کرده بود از اقدامات تحسین برانگیز دو سازمان مردم نهاد سرزمین ایده آل ما و سبزکاران است که با مشارکت سایر تشکل های زیست محیطی و دستگاه های اجرایی استان اجرایی شد.

رنجکش افزود: این گروه های زیست محیطی در ابتدا با شناسایی مضرات این گیاه و نقش آن در از بین رفتن تالاب با طراحی عملیات جمع آوری و از بین بردن گیاه با پشتوانه دستگاه های اجرایی توانستند تالاب عینک را دوباره احیا کنند.

وی ضمن تقدیر از تلاش این سازمان ها و نقش مهم سمن ها در مشارکت های اجتماعی خواستار بهره مندی بیشتر از ظرفیت آنان شد.

وی اضافه کرد: این اقدام سازمان های مردم نهاد نشان داد که در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل آنان می توانند نقش پررنگی داشته باشند که باید این نقش از سوی مسوولان اجرایی به خوبی درک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه