English

برگزاری رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام ستارگان به صورت سالانه در منطقه آزاد انزلی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد خواستار برگزاری رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام ستارگان به صورت سالانه در منطقه آزاد انزلی شد.

برگزاری رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام ستارگان به صورت سالانه در منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری موج از بندر انزلی، اکبر ترکان عصر امروز در جریان رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام ستارگان با اشاره به اینکه مناطق آزاد در کنار فعالیت‌های خود تلاش می‌کنند به ورزش کمک کنند، اظهار کرد: سال‌های گذشته مسابقات بین‌المللی کشتی در خرمشهر و آبادان برگزار شده است.

وی به برگزاری رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام ستارگان در منطقه آزاد بندر انزلی اشاره کرد و افزود: ۴۰ تیم از ستارگان شطرنج جهان در مسابقات مذکور حضور پیدا کردند و با تیم ملی شطرنج ایران مسابقه دادند که بسیار ارزشمند است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های نخبه‌خیز کشور است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج موقعیت ویژه‌ای برای استعدادهای برجسته این استان ایجاد کرده است.

ترکان، خواستار برگزاری رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام ستارگان به صورت سالانه در منطقه آزاد انزلی شد و بیان کرد: برگزاری مسابقات مذکور موجب رشد استعدادهای خوب در منطقه می‌شود.

وی به ایفای نقش مناطق آزاد فرا ملی اشاره کرد و گفت: امسال به‌دنبال برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی در منطقه آزاد چابهار هستیم و این منطقه خود را برای برگزاری مسابقات کشتی مهیا می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد متذکر شد: امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف در هر کدام از مناطق آزاد در کشور، بنابه استعدادهای منطقه ایفای نقش کنیم.

ترکان در ادامه با اشاره به جهت‌گیری ماموریت مناطق آزاد طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی با رویکرد صادراتی در حال احداثاست.

وی، به طول یک‌هزار و ۶۲۰ متری موج‌شکن غربی بندر کاسپین اشاره کرد و یادآور شد: موج‌شکن شرقی به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر در حال احداثاست.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه موج‌شکن شرقی با پیشروی ساخت ۴۰۰ متر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: اتمام موج‌شکن غربی بندر کاسپین نیازمند ۷۰۰ متر پیشروی است و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

ترکان، احداثبندر کاسپین را برای تبدیل شدن به هاب دادوستد کالای راهبردی در حوزه دریای خزر خواند و بیان کرد: ساخت بندر کاسپین برای بازار روسیه هدف‌گذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه