English

رئیس مجلس شورای اسلامی:

مردمی سازی اقتصاد مورد حمایت مجلس دوازدهم است/ مردم ورود کنند

قالیباف امشب در مراسم سالگرد شهادت سیدجلال الدین اشرف در حرم مطهر آستانه اشرفیه گفت: مردمی سازی اقتصاد مورد حمایت نمایندگان مجلس دوازدهم شورای اسلامی است.

مردمی سازی اقتصاد مورد حمایت مجلس دوازدهم است/ مردم ورود کنند
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امشب در مراسم سالگرد شهادت سیدجلال الدین اشرف در حرم مطهر آستانه اشرفیه گفت: توفیق حضور در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف در نخستین روز کاری موجب برکت و تلاش بیشتر برای یک سال کاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های معنوی و بزرگ در ایران که مردم را به خاندان اهل بیت متصل کرده و سبب موفقیت آن‌ها در زندگی می‌شود وجود همین مکان‌های مقدس است، افزود: نظام اسلامی هم ثمره اعتقاد مردم به خاندان اهل بیت و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام است.

 

بیشتر بخوانید:

مراسم سالگرد شهادت سید جلال الدین اشرف در حرم مطهر آستانه اشرفیه آغاز شد

رئیس مجلس شورای اسلامی وارد گیلان شد

 

قالیباف با اشاره به اینکه تاریخ شیعه و رهبران دینی آن مملو است از مبارزات مردم مومن علیه ظلم و ستم است و قیام سیدجلال الدین اشرف هم یکی از همین حرکت هاست، گفت: انقلاب اسلامی ایران هم ثمره اعتقاد دینی مردم ایران در طول تاریخ است که با رهبری معمار کبیر انقلاب به ثمر نشست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال مردم ایران از فکر نوین امام راحل (ره) مبنی بر اسلام سیاسی و اسلام اجتماعی، گفت: امام راحل با توکل به خدا و اعتقاد به مبارزات خود و مردم ایران، انقلاب اسلامی را به حرکت درآورد و حتی ایشان پس از پیروزی انقلاب هم با تکیه بر نیروی مردمی حرکت کرد.

قالیباف تصریح کرد: عاملی که باعث شد در جریان جنگ تحمیلی و در شرایط نابرابر، با سرافرازی بتوانیم حرکت کنیم، نیرو‌های نظامی سازماندهی شده، تجهیزات نظامی و یا امکانات نبود بلکه تکیه بر معنویات و قدرت مردمی بود که از افکار امام (ره) سرچشمه می‌گرفت.

وی تاکید کرد: امروز اگر مقام معظم رهبری راه پیشرفت کشور را در جهش تولید با پشتوانه و مشارکت مردمی می‌داند ناشی از همین تفکر امام راحل است که همه کار‌ها را می‌توان با پشتوانه مردمی پیش برد.

قالیباف با بیان اینکه معنویت، عقلانیت و عدالت سه محور اساسی در رهبری امام راحل بود که امروز هم در سخنان و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری دیده می‌شود، افزود: اسلام سیاسی که امام به ما یاد داد معنویتی را نشان داد که می‌تواند هم دنیا و هم آخرت را برای ما بسازد.

رئیس مجلس شواری اسلامی در ادامه این مراسم گفت: امروز هر مسئولی در هر جایگاهی تلاش می‌کند تا با مردم ارتباط داشته باشد و این راهبرد اساسی نظام اسلامی ایران است و همه مسئولان مکلفند کارآمدی دین در اداره جامعه را به منصه ظهور برسانند و اگر نتوانند باید به تاریخ پاسخ دهند.

قالیباف افزود: تاریخ نظام اسلامی نشان داده که هر جا مردم به صحنه وارد شدند مانند دفاع مقدس و دوران کرونا، توانستیم بر بزرگترین مشکلات در جامعه فایق شویم.

وی تاکید کرد: امروز اگر در برخی زمینه‌ها مانند اقتصاد با مشکل مواجه هستیم نشان می‌دهد که نتوانستیم از نیروی مردمی در این خصوص بهره ببریم و قدم نخست برای این کار اعتماد سازی است.

رئیس مجلس شواری اسلامی همچنین در مراسم سالگرد شهادت سیدجلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه تصریح کرد: با راه اندازی پلیس ۱۱۰ در نیروی انتظامی، مردمی سازی را تجربه کردیم و رصد کردن امنیت را به مردم سپردیم که عامل تحولی در این نیرو و افزایش امنیت در کشور شد. 

 قالیباف گفت: امروز هم الگوی مردمی سازی در اقتصاد پاسخگو خواهد شد که ما در مجلس یازدهم این را در سرلوحه کار قرار دادیم و نمونه آن قانون شرکت‌های دانش بنیان بود که بخشی از کار را در اختیار مردم قرار می‌داد.

قالیباف در حرم استانه اشرفیه

قالیباف در حرم استانه اشرفیه

قالیباف در حرم استانه اشرفیه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه