English

رئیس مجلس:

مردم را باید محور اصلی اقتصاد قرار داد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم را باید محور اصلی اقتصاد قرار داد و برنامه هفتم توسعه مهمترین راهبرد پیش روی کشور است.

مردم را باید محور اصلی اقتصاد قرار داد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف در آیین گرامیداشت شهدای بخش رامند در مسجد جامع دانسفهان برگزار شد اظهار کرد: قزوین از جهت فرهنگ و تمدن و مشاهیر همیشه درخشیده و حضور در جمع مردم این خطه توفیق محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم است که در مجالس شهدا از فرهنگ جهاد و شهادت یاد کنیم که پایه و اساس موفقیت‌های ما و موجب تداوم انقلاب اسلامی است.

وی مطرح کرد: نقطه مقابل یاد شهدا غفلت است و زمانی که به موضوع مهمی بی توجه شویم اولین اثر آن این است که اهداف آنها را فراموش کرده و جهت گیری ها را هم به فراموشی می‌سپریم و این موجب سستی در کار می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه شناختن فرهنگ شهادت برای ساختن ایران قوی لازم است، عنوان کرد: یاد شهدا برای ما انگیزه لازم و الگو می‌شود تا در راه اهداف مقدس با مبانی دینی و اسلام و تکیه بر مکتب اهل بیت پیش برویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ دفاع تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود و استقامت در این فرهنگ مهم است و نشان از مردمی است که در راه مکتب خوش درخشیده‌اند و ما باید این را دائم یادآوری کنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن ناکام باشد.

قالیباف عنوان کرد: شهدای مدافع حرم و موفقیت آنها تکرار فرهنگ دفاع مقدس بود و موفقیت جهانی برایمان خلق کرد.

این مسئول گفت: تجربه ما در دوران دفاع این بود که عنصر ایمان حقیقی را با همه وجود درک و باور کردیم و در آن دوران توانایی‌های یک ملت و توان جوانان جامعه به رخ کشیده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جوانان این کشور در آن برهه حساس منسجم و مسئولانه حرکت کردند و اینها آموزه‌های ما از آن دوران است و دشمنان ما و قدرت‌های مسلط آن روز در برابر چنین ملتی که مبتنی بر سنت الهی گام برداشتند ناکام ماندند.

وی بیان کرد: مدیریت جهادی را در جبهه آموختیم و عمل انقلابی را در یکایک مردم دیدیم و در آن دوران یک الگوی تربیتی درست را آموختیم.

قالیباف مطرح کرد: باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا در عرصه‌های سخت به موفقیت‌های بزرگ دست یافتیم ولی در جنگ اقتصادی و در جنگ ترکیبی منفعلیم و نقطه آسیب ما است و دشمن دقیقاً از این نقطه ضعف بر ملت ما و نظام ما و بر انقلاب اسلامی فشار می‌آورد و می‌خواهد انتقام گذشته را از ما بگیرد چه باید کرد و چه مسیری را باید طی نمود؟

وی اضافه کرد: برخی میگویند اساساً مشکل این است که با مبانی مبتنی بر سنت‌های الهی و فرهنگ استقامت نمی‌توان موفق بود ولی تجربه نشان داده با فاصله گرفتن از این فرهنگ با مشکل مواجه شده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دوران دفاع حداقل امکانات را داشتیم ولی در آن دوران خداباوری و عدالت و ایمان حاکم بود.

وی با طرح این پرسش که چرا امروز در صنعت و اقتصاد مشکل داریم، ادامه داد: چون از این فرهنگ فاصله گرفتیم و مسیر را درست نمی‌رویم.

وی مطرح کرد: مردم در فلسفه حکومت اسلامی موضوعیت دارد و در هر نقطه‌ای که مردم ورود داشته‌اند پیشرفت کرده‌ایم، همان طور که این اتفاق در صنعت دفاعی رخ داد. اگر حالا هم به دستی با استفاده از فرهنگ شهدا پیش برویم مطمئن باشید در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی می‌رسیم.

قالیباف با بیان اینکه مردم باید به عرصه اقتصاد وارد شوند و محور اصلی اقتصاد کشور باید مردم باشند، عنوان کرد: جوانان خلاق اختیار کار را به دست بگیرند و امکانات در اختیار آنها قرار بگیرد و این روند رویکرد جدی مبانی انقلاب اسلامی است.

این مسئول در خاتمه با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه مهمترین راهبرد پیش روی کشور است گفت: در برنامه ۵ ساله هفتم باید به گونه‌ای اقدام کنیم که به فضل الهی بتوانیم برنامه‌ای تنظیم کنیم و با نگاه مسئله محوری به سمت ثبات پیش برویم و با اطمینان میگویم که می‌توانیم مردم را از این سختی که دارند نجات دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه