English

سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان با صدور اطلاعیه ای خبر داد؛

راه اندازی جشنواره تولیدات رسانه‌ای دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان

سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی "جشنواره تولیدات رسانه‌ای دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان" خبر داد.

راه اندازی جشنواره تولیدات رسانه‌ای دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، در این اطلاعیه که یک نسخه از آن در اختیار موج قرار گرفته، آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم 

با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و درود بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام ره بنیان گذار کبیر انقلاب انسان ساز و رهایی بخش اسلامی ایران و همین طور شهیدان این راه، چه شهیدان انقلاب اسلامی و چه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت و ترور و همه گمنامانی که ایستادگی کردند و خون دادند و رفتند تا ما در امنیت و استقلال به فکر حضور در جمع ابرقدرت‌های جهان و به فکر شکل دهی به تمدن ایرانی اسلامی باشیم. 

32622627812946_2

درست است که نسل ما در آن زمان زیست نکرده اما روایت تاریخ منحوس پهلوی پیش روی ماست، چه از چوب حراج زدن به خاک کشور و جدا شدن مناطق مهم استراتژیک از خاک وطن، چه چوب حراج زدن به منابع نفت و معادن کشور با قراردادهای بلند مدت و دادن حق بهره برداری های کم سود یا مضر به کشور های جهان سلطه، چه چوب حراج زدن به مال و جان و ناموس مردم کشور با وضع قوانین برتری جویانه به شهروندان و مستشاران آمریکایی که با حضورشان در ایران و به دلیل زیستن در کنار مردم ما حق توحش ( دریافت هزینه مالی اضافه بابت زندگی در کنار مردمی به اصلاح سطح پایین و وحشی)  دریافت می‌کردند، و چه فقر مطلق اقتصادی و آموزشی و بهداشتی که حتی در تاریخ مصور در دامنه شهرهای بزرگ کشور مشهود است و شاهنشاه بجای توسعه زندگی مردم به فکر برگزاری و احیای جشن‌های ۲۵٠٠ ساله‌ای بود که شاه را خدا و رعیت را حقیر و پست جلوه می‌داد.

انقلاب برگرفته از بینش و معیار های اسلامی مردم ایران حقیقتا یک نقطه اوج بلوغ سیاسی و دینی در تاریخ اسلام و تشیع و ایران عزیز بود، درست زمانی که استعمارگران عالم با خیال آسوده و با پررویی به چپاول و تاراج منابع و معادن و منافع این ملت مشغول بودند و حکومت پهلوی دست نشانده انگلیس همراهی کامل داشت، و درست در زمان اوج تاریک ترین وقایع ناشی از اعتماد و راهبری غرب بر روی حکومت پهلوی به عنوان عامل اجرای اهداف سلطه‌گرانه خود در ایران و منطقه غرب آسیا، این مردم ایران بودند که به ندای آزادی بخش روح خدا لبیک گفتند و بنیان این رژیم ستم شاهی را از پهنه ایران عزیز با ایستادگی و خون دادن جمع و دست ابرستمگران جهان که برای رسیدن به مقاصد خود از ریختن خون کودکان و ویران کردن خانه های زنان و از بین بردن امید جوانان کشورها هیچ تعارفی ندارند کوتاه نمودند.

32622626105829_2

این انقلاب با راهبری حکیمانه امامین انقلاب هم توانست نقش مردم را در حاکمیت و سرنوشت کشور احیا و هم با وجود هزاران تهدید و تحریم و فشار و درگیری از سمت ابرقدرت های سلطه جو توانست با همراهی مردم در طول سالها استقلال و امنیت کشور را حفظ و مسیر رشد را روز به روز بیشتر پشت سر بگذارد، به گونه ای که در شرایط تحریم همچنان نام ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز علمی و تکنولوژی و... در لیست بهترین های جهان قرار گرفته است.

به همین مناسبت، سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان اقدام به راه اندازی "جشنواره تولیدات رسانه‌ای دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان" نموده است.

این جشنواره به صورت ارسال آثار رسانه ای در قالب های: کلیپ، استوری موشن، نماهنگ، پوستر، عکس‌نوشت در دو بخش تولیدات موبایلی و تولیدات حرفه‌ای طراحی و در بازه زمانی ۱۲ لغایت ۲۵ بهمن برقرار است. 

این تولیدات می‌تواند در محورهای پیشنهادی زیر باشد: 

۱- روایتگری از تاریخ قبل از انقلاب و خیانت‌های رژیم پهلوی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیت ملی و فرهنگی

۲- روایت از دلایل وقوع انقلاب در بازه زمانی مبارزه انقلابیون در سال‌های ۴۲ لغایت ۵۷ و نوع برخورد شاه و دستگاه‌های امنیتی با خواسته‌های مردم متدین

۳- روایت از وضعیت کشور و نوع مقابله ابرقدرت‌ها پس از وقوع انقلاب

۴- روایت از خدمات و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در این مسیر ۴۵ ساله در حوزه های علمی، اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و...

۵- تبیین مسیر پیش رو برگرفته از خط سیر بیانیه گام دوم

و...

علاقه مندان و هنرمندان می‌توانند با ارسال آثار خود به آیدی و شماره زیر در شبکه های اجتماعی

@Guilan_admin

09233248455 

در این جشنواره شرکت و علاوه بر رقابت و دریافت جوایز نقدی و غیر نقدی، از پشتیبانی کارگاه‌های آموزشی ویژه پس از برگزاری جشنواره به صورت تخصصی بهره‌مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه