English

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

فقدان برنامه راهبردی، یک خلأ بزرگ در مدیریت شهری رشت بود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: فقدان سند راهبردی، خلأ بزرگی در مدیریت شهری رشت بود که خوشبختانه گام‌های خوبی در راستای رفع آن برداشته شده است.

 فقدان برنامه راهبردی، یک خلأ بزرگ در مدیریت شهری رشت بود
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه مشترک کمیسیون‌های تخصصی شورا که با هدف بررسی سند راهبردی برنامه‌های مدیریت شهری رشت برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه شهرداری رشت پس از سال‌ها دارای یک برنامه مدون بلندمدت می‌شود. فقدان برنامه راهبردی یک خلأ بزرگ در این شهر بود که در این دوره از عمر مدیریت شهری رشت، گام‌های موثری در راستای رفع آن برداشته شده است.

وی به برگزاری جلسات انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: در زمان انتخاب شهردار، وقتی از برخی کاندیداهای شهرداری تقاضای ارائه برنامه شد، اعلام کردند تا برنامه  توسعه شهر را برای اجرا در اختیار آنان قرار دهیم، اما به‌دلیل اینکه رشت فاقد برنامه مدون بلندمدت بود این مهم امکان‌پذیر نبود و این یک ایراد بزرگ در مدیریت شهری رشت به‌شمار  می‌رود.

رئیس شورای شهر رشت با قدردانی از پیگیری‌های شهردار رشت در راستای تحقق این مهم تصریح کرد: با پیگیری‌های  اعضای شورا و فعل خواستنی که در شهردار رشت وجود دارد  و با همراهی و تلاش اساتید دانشگاه گیلان، برنامه‌های راهبردی مدیریت شهری رشت تهیه و پس از بررسی‌ها و مطابقت‌های لازم به مرحله اجرا در می‌آید و یقینا قابلیت اصلاح برنامه در طول مدت اجرای آن نیز براساس شرایط و دیگر مقتضیات امکان‌پذیر است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه برنامه‌های راهبردی مدیریت شهری باید براساس واقعیت‌های موجود شهر باشد، افزود:  یقینا تدوین رویایی برنامه‌ها قابلیت اجرای آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و انتظار داریم اساتید دانشگاه گیلان که مسئولیت تدوین این برنامه‌ها را بر عهده دارند، براساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر نسبت به تهیه این برنامه اقدام کنند.

کارگرنیا با طرح این سوال که چه تضمینی برای اجرایی‌شدن برنامه راهبردی مدیریت شهری رشت وجود دارد، گفت: اگر اعتقاد به برنامه بلندمدت داریم باید ضمانت اجرایی وجود داشته باشد و امیدواریم برنامه‌ای جامع، چابک و قابل انعطاف تدوین  شود که  همه ملزم به اجرای آن باشند و تمامی مدیران خود را موظف به اجرای آن بدانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه