English

مصرف مشترکان پرمصرف گاز گیلان بررسی می شود

مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: پایش دما تنها مربوط به نهادها و اماکن دولتی نیست و مصارف مشترکین پرمصرف در همه حوزه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مصرف مشترکان پرمصرف گاز گیلان بررسی می شود
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، عیسی جمال‌نیکویی، مدیرعامل شرکت گاز گیلان، امروز با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به پایش‌های انجام شده، گاز ۱۵ وسیله گرمایشی محیط باز و همچنین گاز ۲۰ استخر خانگی به دلیل پرمصرف بودن در یک ماه گذشته قطع شد.

وی افزود: البته هدف اصلی شرکت گاز، پایداری و استمرار گازرسانی به کلیه مشترکین و مصرف کنندگان است که در همین راستا در زمان‌های افت فشار گاز، تصمیماتی از طریق دیسپاچینگ( سیستم های پیشرفته کنترلی) شرکت ملی گاز ایران مبنی بر اعمال محدودیت‌های مصرف ابلاغ می‌شود که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، کلیه سازمان‌ها موظف به اجرای مصوبات هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس میزان مصرف گاز نهادهای دولتی پایش می‌شود و همچنین از تمامی سازمان‌ها و نهادها نیز انتظار داریم تا بر اساس قانون، همکاری لازم را در خصوص صرفه‌جویی در میزان مصرف گاز داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گیلان اضافه کرد: دستگاه‌های دولتی استان در آذرماه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مرتبه مورد پایش دما قرار گرفتند که در بازدیدهای انجام شده، ۱۷۷ مورد اخطار به ثبت رسید و تذکرات لازم در خصوص رعایت الگوی مصرف به این سازمان‌ها داده شد.

جمال نیکویی بیان کرد: دستگاهها و نهادهای دولتی می‌توانند با استفاده از وسایل گازسوز استاندارد، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، رعایت دمای آسایش در محیط کار ، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از شروع کار و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و انجام بازرسی مستمر و عایق بندی موتورخانه‌ها تا حد زیادی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته مهم‌ترین هدف از اجرای طرح پایش مصرف گاز در دستگاههای دولتی که تا پایان اسفند ادامه خواهد یافت، نهادینه سازی فرهنگ مصرف ایمن و صحیح گاز طبیعی در بخش‌های مختلف جامعه است.

وی در ادامه به افزایش بهای پرداختی مشترکین پرمصرف نیز اشاره کرد و افزود: مشترکینی که بیش از حد گاز مصرف کنند، بهای پرداختی برای آنان پلکانی و تا ۲۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که در این بخش آنانی که بین هزار تا ۱۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف کنند مشمول این پرداخت خواهند شد ؛تعداد این مشترکین در گیلان بین سه تا چهار درصد است و امید است با توجه به افزایش بهای پرداختی گاز برای مشترکین پرمصرف، میزان این مشترکین در گیلان تقلیل یابد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان به طرح‌های تشویقی نیز اشاره و بیان کرد: شرکت گاز ۲ طرح تشویقی نیز ارائه داده است و مشترکینی که در گروه کم مصرف قرار دارند اگر تا ۷۰ درصد میزان پلکانی گاز را مصرف کنند بهای پرداختی گاز آنان رایگان خواهد بود.

جمال نیکویی اضافه کرد: همچنین مشترکینی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کمتر گاز مصرف کنند، تا پنج برابر بهای گاز را کمتر پرداخت خواهند کرد که امید است با این طرح‌های تشویقی شاهد کاهش میزان مصرف گاز در سال جاری باشیم.

جمال نیکویی در خاتمه به حضور کارشناسان این شرکت در ایستگاه‌های سوخت نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به مشکل پیش آمده در ارائه سوخت در جایگاه ها، تعدادی از کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات گاز گیلان به یاری شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی رفته و به صورت شبانه روزی مشغول بروز رسانی سرورها، کلاینت ها ( نرم‌افزار کاربردی یا سامانه است که از طریق یک شبکه به خدمات یک سامانهٔ رایانه‌ای دیگر به نام سرور یا کارساز دسترسی دارد)و دستگاه های کارتخوان نازل‌های سوخت شدند.

یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۱۶ مشترک گاز در گیلان وجود دارد که از این تعداد، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۸۹۴ مشترک خانگی، ۱۰۱ هزار و ۷۵۴ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۵۶۵ مشترک صنعتی، هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه