English

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خواستار شد:

مشارکت دستگاه‌ها و نخبگان برای رفع مشکلات رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: رفع تمامی مشکلات شهر از توان شهرداری خارج است و نیازمند مشارکت دیگر دستگاه‌ها و بهره‌مندی از نظرات نخبگان هستیم.

 مشارکت دستگاه‌ها و نخبگان برای رفع مشکلات رشت
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز با حضور در جلسه اندیشه‌ورزان که به دعوت صدا و سیمای گیلان و با حضور مدیر کل صدا و سیمای استان و جمعی از اساتید دانشگاهی و تعدادی از مدیران شهرداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: از نگاه مثبت مدیر کل صدا و سیمای گیلان پیرامون فرهنگ‌سازی و رفع دغدغه‌های فرهنگی در شهر  رشت و استان گیلان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه معتقدم باید از نگاه مردمی در مباحث حوزه مدیریت شهری استفاده کرد، افزود: معضل ترافیک در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات  شهر و  دغدغه جدی شهروندان محسوب می‌شود و  مردم در تمامی این موضوعات نگاهشان به سمت شهرداری معطوف است و یقینا رفع تمامی این مشکلات از توان شهرداری خارج و نیازمند مشارکت دیگر دستگاه‌ها و بهره‌مندی از نظرات نخبگان است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اقدامات پژوهش‌محور در حوزه مدیریت شهری رشت، تصریح کرد: اعضای شورای ششم تمامی اقدامات مجموعه مدیریت شهری رشت را برمبنای مطالعه و تحقیقات کارشناسانه قرار داده و خوشبختانه این نگاه در کاهش و رفع مشکلات درون‌شهری تاثیر گذار بوده است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه رفع دغدغه‌های شهر و شهروندان همواره موردتوجه شورا و شهرداری است، بیان کرد: حجم کارهای انجام نشده و عقب مانده در رشت بسیار است و خوشبختانه با عزمی که در شورا و شهرداری در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی بالاخص هشت پروژه طرح میثاق وجود دارد رضایتمندی‌هایی در شهر مشاهده می‌شود و برخی از شهروندان به طرق مختلف خرسندی خود را به‌واسطه اجرای چندین پروژه عمرانی در سطح شهر اعلام کرده اند.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی به موضوع جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی افزود: متاسفانه در گذشته بارها شاهد بی‌توجهی به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بودیم و یکی از دلایل بی‌انگیزه شدن سرمایه‌گذاران در گذشته بروکراسی‌های شدید اداری بود و به‌عنوان نمونه، پروژه احداث هتل بزرگی که قرار است در خیابان پرستار رشت احداث شود نیز سال‌ها با چنین موانعی مواجه است و انتظار داریم با حذف برخی از بروکراسی‌های اداری و تسریع بخشیدن به اقدامات، شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در شهر و متعاقب آن رضایتمندی بیشتر شهروندان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه چنین جلساتی بهتر است موضوع محور باشد، گفت: یقینا با بهره‌مندی از نظرات چهره‌های دانشگاهی و نخبگان در اجرای پروژه‌ها با آزمون و خطاهای کمتری مواجه می‌شویم و همین مهم منجر به رضایتمندی شهروندان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیهوده به بیت‌المال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه