English

جذب ۱۰۰ نخبه قمی در دستگاه های اجرایی

رییس بنیاد نخبگان قم از جذب ۱۰۰ نخبه قمی در دستگاه های اجرایی خبر داد.

جذب ۱۰۰ نخبه قمی در دستگاه های اجرایی
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سید سعیدرضا منتظری روز دوشنبه درگفت وگویی بیان داشت: در راستای اشتغال‌زایی نخبگان،طرح بورسیه صنعتی بین دانشگاه‌های استان قم و واحدهای تولیدی و صنعتی درحال اجراست که سبب پیوند بین صنعت و مراکز علمی می‌شود.

وی گفت: تقویت هویت ملی و اسلامی در بین نخبگان دانش‌آموزی در کنار حمایت‌های، علمی، مالی و معنوی بخشی از اقدامات بنیاد نخبگان قم از دانش‌آموزان مستعد است.

منتظری اضافه کرد: با تعامل و همراهی مجموعه مدیریت استان قم، هم اینک وام یک میلیارد تومانی مسکن در کنار سایر تسهیلات اشتغال برای شکوفایی استعدادهای نخبگان ارائه می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان قم، اظهار داشت: جذب در هیات علمی دانشگاه‌ها برای نخبگان در مقطع دکتری به همراه جذب در دستگاه‌های اجرایی بدون آزمون‌های استخدامی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی طی سالجاری ۱۰۰ سهمیه به استان قم اختصاص‌یافته که در مقایسه با سال گذشته تعداد این افراد ۹۰ نفر بیشتر شده‌است.

وی با بیان اینکه مبتکران و مخترعان نیز در دایره اصلی بنیاد نخبگان قرار دارند، اظهار داشت: در سطح استان قم تلاش می‌شود با تدوین آیین‌نامه‌های جدید، امکان حضور افراد موفق و خاص در صنوف مختلف نیز فراهم شود.

منتظری با بیان اینکه حوزه علوم اسلامی و انسانی بیشترین جامعه نخبگانی استان را تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: باتوجه‌به ظرفیت علوم‌ انسانی و اسلامی و وجود حوزه‌های علمیه، باید دبیرخانه دائمی نخبگان این علوم درقم راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: همچنین با وجود شهرک‌های صنعتی در نزدیکی شهر قم باید از ظرفیت نخبگان صنعتی برای حل مسائل بین صنعت، جامعه و مراکز علمی استفاده حداکثری صورت بگیرد.

رییس بنیاد نخبگان قم خاطرنشان کرد: طی چهارسال اخیر تسهیلات به ۶۰۰ نفر از جامعه نخبگانی استان قم ارائه شده‌است.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس بنیاد ملی نخبگان در سال ۸۵ به دستور مقام معظم رهبری، تصریح کرد: شناسایی، حمایت و پشتیبانی از افراد مستعد و دارای ایده و شکوفایی استعدادها از مهم‌ترین کارکردهای این بنیاد است.

رییس بنیاد نخبگان استان قم، یادآور شد: فردی که هوش و ذکاوت خدادادی خود را در معرض پیشرفت و رشد قرار می‌دهد و دارای یک فعالیت مستمر است را می‌توان در دایره نخبگان قرار بگیرد.

منتظری حل مساله در سطح استانی و ملی را از کارکردهای مهم نخبگان یاد کرد و ادامه داد: نخبه فردی است که تاثیرگذار ویژه‌ای در جامعه بر جا می‌گذارد و ازاین‌رو تعریف نخبه با دارای افراد مستعد و برتر، تفاوت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه