English

معاون استاندار گیلان:

سرمایه گذاران برای احداث کمپ های ترک اعتیاد ورود کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: باید فضاهای مناسبی برای احداث کمپ ترک اعتیاد تهیه و در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد تا تعداد بیشتری از معتادان برای درمان تحت پوشش قرار گیرند.

سرمایه گذاران برای احداث کمپ های ترک اعتیاد ورود کنند
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، محمد جلایی، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، امروز در جلسه شواری هماهنگی مقابله با مواد مخدر گیلان در رشت اظهار کرد: اگر زمینی در مساحت حداقل یک هکتار تهیه کنیم و در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم، می‌توان برای احداث چند مرکز ترک اعتیاد از آن استفاده شود.

وی همچنین به کارهای عملیاتی برای ایجاد مرکز ترک اعتیاد سنین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مکانی برای ترک اعتیاد این سنین درنظر گرفته نشده، باید هر چه سریع‌تر اقدام عملیاتی برای ایجاد چنین مرکزی در گیلان انجام شود.

وی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد موجود نیز باید از لحاظ امنیتی و موارد ایمنی در سطح بالایی قرار داشته باشند و همچنین مراکزی که به همین منظور نیز احداث خواهند شد، ضروری است که موارد ایمنی را به طور کامل رعایت نمایند.

 

مراکز ترک اعتیاد درجه سه تعطیل می شوند

همچنین معاون توسعه پیشگیری بهزیستی گیلان در این جلسه اظهار کرد: با توجه به مصوبه جدید، مراکز درجه سه ترک اعتیاد باید ارتقاء یابند وگرنه این مراکز تعطیل خواهند شد که در گیلان نیز از ۴۷ مرکز ، ۱۰ مرکز درجه سه است.

امیر رحیمیان افزود: هدف ما این است که این مراکز به درجه دوم ارتقاء یابند و ۳۷ مرکز دیگر که درجه دوم هستند، با حفظ این درجه، به سمت ارتقاء و کسب درجه یک گام بردارند که در این راستا نیز تلاش‌هایی در حال انجام است.

وی به کمپ‌های ترک اعتیاد به عنوان مراکز خصوصی اشاره و بیان کرد: این کمپ ها خصوصی هستند و فقط مجوز احداث آن را، از بهزیستی دریافت می‌کنند و برای بازسازی، مقاوم سازی و برقراری نکات ایمنی باید مسئول کمپ اقدامات لازم را انجام دهد.

 

کشف بیش از چهار تن مواد مخدر در گیلان

همچنین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار تن مواد مخدر در گیلان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، این کشفیات ۱۸ درصد افزایش دارد.

سرهنگ علی احمدپور افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار مجرم در حوزه مواد مخدر دستگیر شدند و در بخش دستگیری خرده فروشان نیز، افزایش ۸۶ درصدی این توزیع‌کنندگان را در استان گیلان شاهد هستیم.

وی به اجرای بیش از ۲ هزار مرحله انواع طرح های پاکسازی اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲ هزار و ۶۱۹ مرحله انواع طرح‌های پاکسازی در استان گیلان اجرا شده که خوشبختانه شاهد بهبودی وضعیت پارک‌ها هستیم و این طرح ها همچنان استمرار خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه