English

برای نخستین‌بار به میزبانی گیلان؛

دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی در رشت برگزار می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان از برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی در این استان در دوم و سوم خردادماه برای نخستین‌بار خبر داد.

 دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی در رشت برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، رامیار فرزان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر معاونت از برگزاری دوازدهمین کنگره ملی سوختگی در رشت خبر داد و اظهار کرد: این کنگره دوم و سوم خردادماه سال آینده در تالار مرکزی رشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فرصت مغتنم گیلان در برگزاری این کنگره ملی، افزود: اساتید و دانشمندان باتجربه و متخصصان جوان این رشته این فرصت را مهیا خواهد کرد تا مطالب علمی نوین و موضوعات قابل بحث مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در سوختگی مدیریت بیماران سوختگی در اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی، پرستاری در سوختگی، بازتوانی در سوختگی، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در سوختگی، جراحی‌های ترمیمی و زیبایی در سوختگی، مهندسی بافت و درمان‌های نوین در سوختگی و پزشکی بازساختی، دستاوردهای دانش‌بنیان در سوختگی و سلامت روان در سوختگی از محورهای برگزاری دوازدهمین کنگره ملی سوختگی در رشت است.

وی با تشریح مشکلات ناشی از سوختگی افراد بیان کرد: سوختگی دشواری‌هایی اعم از ناتوانی، مشکلات روحی و جسمانی و محدودیت‌های حرکتی ایجاد و علاوه بر این، هزینه‌های زیادی به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

 رئیس دوازدهمین کنگره ملی سوختگی یاداور شد؛ تاکنون ۳۶۱ مقاله در این کنگره دریافت شده که ۱۷۸ مقاله تایید، ۴۸ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۳۰ پوستر نیز در آن پذیرفته شده است.

محمد طلوعی، فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی نیز در این نشست با بیان اینکه سالانه 180 هزار مورد سوختگی در دنیا رقم می خورد، اظهار کرد: آمار سوختگی ها در کشورهای توسعه نیافته بیشتر است.

وی با اذعان به اینکه دلیل بسیاری از سوختگی ها به دلیل فقدان زیرساخت های مناسب گرمایشی است، افزود: کشورهای توسعه نیافته 20 برابر کشورهای توسعه یافته دچار سوختگی می شوند.به گفته دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی، اصلاح مصرف به ویژه در گاز، سوخت و دمای آب مصرفی می توان در کاهش سوختگی ها موثر شود.

کنگره سوختگی در گیلان

طلوعی با اعلام اینکه در بیمارستان ولایت رشت به عنوان قطب درمان سوختگی، سالانه 500 مورد سوختگی داریم، خاطرنشان کرد: چهار برابر این بیماران با مراجعه به مرکز سوانح و سوختگی ولایت به صورت سرپایی درمان می شوند.وی با اشاره به طولانی بودن و تحمیل هزینه های مالی و روانی ناشی از سوختگی، خاطرنشان کرد: فرد سوخته تا سالها تحت تاثیر قرار میگیرد و متحمل هزینه های روانی، اجتماعی و مالی می شود.

 

کنگره سوختگی در گیلان

دبیر علمی دوازدهمین کنگره ملی سوختگی با بیان اینکه مردان بیشتر از بانوان درگیر سوختگی می شوند، گفت: بیشترین سنین سوختگی بین 10 تا 40 است و عمده و شایع ترین دلیل سوختگی ها نیز شعله ها هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه