English

استاندار گیلان در همایش تجاری گیلان و آستراخان روسیه خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی تبادلات تجاری میان گیلان و آستراخان روسیه

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از رشد ۵۰ درصدی تجارت و ترانزیت کالا میان ۲ استان گیلان و آستراخان روسیه، گفت: آمادگی کامل در گیلان وجود دارد که افزایش مبادلات تجاری بین این ۲ استان مهم حاشیه دریای خزر به ۱۰۰ درصد افزایش یابد و هیچ مانعی در این زمینه نیست.

افزایش ۵۰ درصدی تبادلات تجاری میان گیلان و آستراخان روسیه
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

 ، اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز (سه شنبه) در همایش تجاری گیلان و آستراخان روسیه که با حضور تجار و مدیران کل اقتصادی ۲ استان در آستراخان برگزار شد، با بیان اینکه ۲ استان گیلان و آستراخان دارای ظرفیت های خوبی به لحاظ اقتصادی، تجاری و حمل و نقلی هستند، اظهار کرد: این ۲ استان جزو استراژتیک‌ترین استان‌های حاشیه خزر به لحاظ تجاری و اقتصادی هستند که توسعه مبادلات تجاری میان این ۲ کشور منجر به توسعه دو کشور می‌شود.

استاندار گیلان در همایش تجاری گیلان و آستراخان روسیه

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان و آستراخان در عرصه‌های مختلف تجاری از جمله صادرات و واردات انواع محصولات کشاورزی و صنعتی گفت: اقتصاد گیلان وابسته به کشاورزی و دریامحور است و به همین منظور علاوه بر تجار بخش خصوصی، در این سفر مدیران کل گمرک، بنادر، صمت و کشاورزی حضور داشته و نقطه نظارت خود را بیان کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از رشد ۵۰ درصدی تجارت و ترانزیت کالا میان ۲ استان گیلان و آستراخان روسیه، بیان کرد: این آمادگی در گیلان وحود دارد که افزایش مبادلات تجاری بین این ۲ استان مخم حاشیه خزر به ۱۰۰ درصد افزایش یابد و هیچ مانعی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار گیلان در همایش تجاری گیلان و آستراخان روسیه

عباسی با تاکید بر افزایش ارتباط با کشور روسیه در دولت سیزدهم بیان کرد: رویکرد دیپلماسی دولت مردمی و انقلابی آیت الله دکتر رییسی، مبتنی بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه بوده و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران به عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا و شانگهای در آمده است.

وی با بیان اینکه ارتباط میان روسای جمهور ایران و روسیه در بالاترین سطح خود در چند سال اخیر قرار دارد، تصریح کرد: این افزایش ارتباط ۲ سویه میان ایران و روسیه منجر به پیشرفت اقتصادی و توسعه فعالیت‌های تجاری بین ۲ استان مهم حوزه خزر یعنی گیلان و آستراخان می‌شود.

استاندار گیلان در همایش تجاری گیلان و آستراخان روسیه

استاندار گیلان یکی از اهداف دولت سیزدهم را گسترش روابط میان استان‌های حاشیه خزر با دیگر کشورها دانست و گفت: در سفر استاندار آستراخان به گیلان توافقات خوبی در خصوص افزایش فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و علمی داشته و سفر هیئت اعزامی گیلان به روسیه هم ادامه همان توافقات است.

عباسی با بیان اینکه اقتصاد دریا محور نقش مهمی در ایجاد ارتباط میان ۲ استان گیلان و آستراخان دارد، افزود: در ۲ سال اخیر و در حوزه بنادر به منظور افزایش ارتباطات مختلف با روسیه و استان آستراخان اقدامات مهمی در عرصه توسعه بنادر، خطوط کشتی‌رانی انجام شده است که کم سابقه بوده است.

وی فعالیت‌های تجاری گیلان را فقط منوط به حمل و نقل دریایی ندانست و بیان کرد: این آمادگی در گیلان وجود دارد که در حوزه حمل و نقل ریلی و با تکمیل راه‌آهن رشت_کاسپین و از طریق هوایی و فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل، روابط خود با آستراخان را گسترش دهیم.

استاندار گیلان در همایش تجاری گیلان و آستراخان روسیه

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تایید ۲ دانشگاه آستراخان به لحاظ علمی توسط وزارت علوم گفت: گیلان آمده نقل و انتقال دانشجو میان ایران و آستراخان در حوزه‌هایی از جمله دانش بنیان بوده و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی‌کند.

عباسی، سفر چند ماه گذشته استاندار آستراخان به گیلان را نقطه عطف گسترش روابط تجاری میان ۲ کشور دانست و افزود: سفر استاندار آستراخان به گیلان در چند سال اخیر بسیار بی سابقه بود که منجر به ایجاد روابط گسترده و صمیمی میان ۲ استان گیلان و آستراخان شد.

وی با بیان اینکه روابط میان گیلان و آستراخان روسیه دارای پیشینه بسیار غنی و تاریخی است، تصریح کرد: رابطه میان این ۲ استان علاوه بر اقتصاد و مبتنی بر فرهنگی نیز است زیرا این دو مقوله در تاریخ ایران و روسیه دارای جایگاه عظیمی بوده است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به گسترش سطح روابط میان ۲ استان گیلان و آستراخان روسیه گفت: پس از سفر ریاست محترم جمهوری و تاکید روسای جمهوری ایران و روسیه در توسعه روابط؛ حضور مدیران اقتصادی و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی در عرصه‌های تجاری، کشاورزی، صنعت و حمل و نقل نشان دهنده اهتمام ایران برای گسترش روابط با روسیه و آستراخان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه