English

مدرس دانشگاه:

۱۶ آذر نماد استعمارستیزی دانشجو است

یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه 16 آذر نماد استعمارستیزی دانشجو است، گفت: 16 آذر همچنین نماد دانش و عینیت بخشی به آرمان های بلند انقلاب و همچنین موفقیت های علمی و معنوی نیز هست.

  16 آذر نماد استعمارستیزی دانشجو است
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، یاسر دقیقی، مدرس دانشگاه های گیلان، امروز در جمع دانشجویان با تبریک فرارسیدن 16 آذر، روز دانشجو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان اظهار کرد: توصیه‌ی مقام معظم رهبری به دانشجویان اینست که از انفعال و ناامیدی بپرهیزند و مواظب خودشان و دلشان باشند زیرا دانشجویان، باید کانون تزریق امید به بخش های دیگر باشند.

وی با بیان اینکه 16 آذر، نه تنها نماد استعمارستیزی دانشجو است، افزود: بلکه نماد دانش و عینیت بخشی به آرمان های بلند انقلاب و همچنین موفقیت های علمی و معنوی نیز هست.

دقیقی با بیان اینکه اگر شهدای 16 آذر 1332 (مصطفی بزرگ نیا،‌ مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی) امروز برگی از تاریخ را به خود اختصاص داده اند تا به عنوان الگوی دانشجویان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی باشند، خاطر نشان کرد: دانشجویان ما باید امروز آموزه هایی نظیر قیام عاشورا را به عنوان نماد ایستادگی و قیام سرلوحه خود کنند.

این استاد ادبیات دانشگاه های گیلان، با اشاره به اینکه در طول تاریخ نیز هوشیاری دانشجویان مسلمان ایرانی در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به ثبت رسیده است، ادامه داد: دانشجو مؤذن جامعه است و بیدار و فعال، حافظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

 به گفته ی وی، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، جز با تلاش‌های دانشجویان در جهت پیشرفت علم و فناوری، و در کنار آن مطالبه‌گری نقادانه از مسئولان و کارگزاران نظام، میسر نمی‌شود.

دکتر دقیقی تصریح کرد: اگر سخنان و بیانات ارزشمند حضرت امام خمینی(س) در صحیفه را مورد مطالعه قرار دهیم، درمی یابیم که در مقاطع گوناگون، دانشجویان را خطاب قرار داده اند و انتظارات خویش و جامعه را درباره آنان بیان کرده اند.

وی با بیان اینکه امام راحل از دانشگاهیان انتظار دارند همچون ناظری بصیر و آگاه، هوشمندانه و متعهدانه عملکردها و تصمیم گیری ها را مدنظر داشته و با نقادی دلسوزانه خطا و لغزش احتمالی را گوشزد نمایند، یادآور شد: امام راحل دانشجویان را مشاوران و کارشناسانی امین، می دانستند که از مساعدت خویش با دست اندرکاران و مجریان امور دریغ ندارند و همچنین در رخدادها و مراحل حساس و تعیین کننده ای همراه با دیگر بازوان فکری جامعه، با ارائه ملاک ها و معیارها یاریگر مردم هستند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: پس دانشجویان باید در جهت گیری ها و خلق بسترهای اجتماعی فرهنگی تسهیل کننده راه تحکیم مقاومت ملی و انقلابی در برابر جهانخواران، امت اسلام را حامی و هادی باشند و به مدد قدرت فنی و دانش خویش در تشخیص و افشای ترفندهای دشمنان، لحظه ای درنگ به خود راه ندهند.

وی ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان، ادامه داد: دانشجویان پرچم‌داران بیداری و تفکر علمی کشورهستند و امیدوارم ضمن حفظ همبستگی، عزم خود را برای حفظ حاکمیت فضای علمی، تعامل سازنده با یکدیگر بر مبنای احترام متقابل، دوستی، همفکری، آگاهی، بصیرت‌افزایی، رقابت سازنده و انسجام جزم کنند تا بتوانیم فردایی بهتر را در ذهن کنشگران عرصه تعلیم و تربیت ترسیم نماییم.

دقیقی بر شناخت عمیق دانشجویان از خدعه های استعمار و درک درست از شرایط دنیای امروز تاکید کرد و گفت: دانشجویان آگاهانه و مشتاقانه در مسیر انقلاب حرکت و از ارزش های نظام حمایت و پشتیبانی کنند.

وی در خاتمه ابراز داشت: از خداوند بزرگ برای دانشجویان ایران اسلامی در همه امور به ویژه عرصه های علمی و پژوهشی، توفیقات روزافزون مسئلت می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه