English

در دیدار با استاندار گیلان مطرح شد؛

ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور گفت: ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور در حال ساخت است.

ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، سردار مجید ابن الرضا، رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور در جلسه شورای مسکن نیرو‌های مسلح گیلان از تشکیل قرارگاه‌های استانی ساخت مسکن در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیرو‌های مسلح کشور در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی آن‌ها از ۱۵ تا ۸۰ درصد است.

وی از تحویل بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی به سازمان نیرو‌های مسلح خبر داد و افزود: نیرو‌های مسلح کشور بالغ بر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارند که در قراردادی با وزارت راه و شهرسازی، برای ساخت و تحویل آن‌ها به نیرو‌های مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) برنامه‌ریزی شده است.

سردار مجید ابن الرضا با اشاره به فعالیت ۵۰ تعاونی مسکن ناجا در کشور، گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از املاک و اراضی نیرو‌های مسلح با دستور فرمانده کل قوا برای ساخت این منازل مسکونی اختصاص یافته و نیز با مساعدت دولت در تامین اراضی در مجموع هزار و ۷۰۰ هکتار برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شده‌است.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور تصریح کرد: با استفاده ۳۰ درصدی از امکانات نیرو‌های مسلح، و نیز ۱۰ درصد تخفیف زمین با موافقت بازگشت پول و دوره تنفس پنج ساله توانستیم در راستای تسهیل‌گری و ارزان سازی مسکن اقداماتی داشته باشیم.

وی، نیاز نیرو‌های مسلح گیلان به مسکن را بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، برای احداث نزدیک به ۳ هزار واحد برنامه ریزی و تعدادی از این واحد‌ها نیز در هفته دفاع مقدس امسال تحویل متقاضیان شده است.

سردار ابن الرضا، نیازمندی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مسکن در گیلان را ۲ هزار ۷۵۸ واحد دانست که هزار واحد آن تعیین تکلیف شده و هزار و ۷۰۰ واحد نیز باید احداث شود.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور افزود: از این تعداد، ۲ هزار و ۳۰ نفر متقاضی در رشت، ۵۱۶ نفر در بندرانزلی و ۲۱۲ نفر در سایر شهر‌های استان منتظر دریافت واحد مسکونی هستند.

استاندار گیلان هم در این نشست گفت: بازنشستگان در اولویت تامین مسکن برای نیرو‌های مسلح گیلان هستند.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه اگر چه در گیلان با محدودیت زمین و بالابودن قیمت آن مواجه هستیم افزود: این موضوع نمی‌تواند دلیلی بر کوتاهی در خصوص تامین مسکن برای تلاشگرانی باشد که تامین کننده امنیت سرزمین مان هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید بررسی لازم نسبت به در اختیار گذاشتن زمین‌هایی که مربوط به راه و شهرسازی استان است صورت بگیرد، اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم براساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه راهبردی دولت، در زمینه تامین زمین سرعت و تسهیل شود.

وی با اشاره به ۵۰۰ هزار واحد مسکونی سهمیه برای نیرو‌های مسلح کشور تصریح کرد: تلاش می‌شود در راستای سهم استان درست عمل کنیم تا از طرح عقب نمانیم.

دکتر اسدالله عباسی استفاده از دانش روز را در تامین مسکن موجب سرعت و ایمنی بالای کار دانست و افزود: مردم نباید معطل بمانند و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها در چارچوب قانون به کار‌ها سرعت بخشند.

در پایان این جلسه حکم رییس قرارگاه استانی ساخت مسکن نیرو‌های مسلح گیلان به سردارحمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان اعطا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه