English

مدیرکل زندان های گیلان خبر داد؛

رونمایی از فرش ابریشمی ۱۷ رنگ و ۸۰ نقشه زنان زندانی در رشت

مدیرکل زندان‌های گیلان از رونمایی از فرش دستباف ابریشمی زنان زندانی در این استان به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان خبر داد.

رونمایی از فرش ابریشمی ۱۷ رنگ و ۸۰ نقشه زنان زندانی در رشت

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، رضا محمدی اصل، مدیرکل زندانهای گیلان، اظهار کرد: از یک تخته فرش ابریشمی با ابعاد ۴×۴ که زنان زندان رشت بافتِ آن را از سال ۹۷ شروع کرده بودند، رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این فرش با ۱۷ رنگ و ۸۰ نقشه در ۴ هزار رج بافته شده است، افزود: درآمد حاصل از فروش این فرش که پیش بینی می‌شود به قیمتِ بیش از ۸ میلیارد تومان فروخته شود، به زندانیان اهدا می‌شود.

مدیرکل زندان‌های گیلان از تولید ۶ تخته فرش ابریشمی ۱۶ متر مربعی و یک تخته فرش ۹ مترمربعی در کارگاه اشتغال و حرفه آموزی زندان زنان رشت از سال ۹۴ تاکنون خبر داد و افزود: در حال حاضر بنیاد تعاون زندان‌های گیلان قصد دارد با مشارکت کارآفرینان، طرح‌های درآمدزایی بیشتری را برای زندانیان و خانواده‌های آنان، اجرا کند.

 محمدی اصل با بیان اینکه با آموزش مهارت‌های شغلی به زندانیان، زمینه‌های تأمین هزینه‌های زندگی، پس از آزادی برای آنان فراهم می‌شود، گفت: زنان زندانی در دوران گذراندن حبس، در کارگاه‌هایی مانند قالیبافی، خیاطی و نقطه کوبی مشغول به کار می‌شوند تا ضمن حرفه آموزی و کسب درآمد، برای تأمین معیشت خود و خانواده پس از آزادی از زندان آمادگی لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه