English

با شعار کودکی بهتر، زندگی بهتر؛

۲۵۰ برنامه ویژه روز جهانی کودک در گیلان اجرا می شود/اکران انیمیشن«بچه زرنگ» در رشت

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از اجرای 250 برنامه ویژه روز جهانی کودک در گیلان خبر داد و گفت: انیمیشن«بچه زرنگ» در سینما سپیدرود رشت اکران شد.

 250 برنامه ویژه روز جهانی کودک در گیلان اجرا می شود/اکران انیمیشن«بچه زرنگ» در رشت

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، سید جلیل میرعظیمی، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان امروز به مناسبت هفته جهانی کودک در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک میلاد نبی اکرم(ص) و همچنین روز کودک، با تأکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها سازمان کودک محور است، اظهار کرد: مفتخریم که نقش ارزشمند و خواستگاه ارزنده کانون پرورش فکری با  بیش از ۵۰ دهه تلاش فرهنگی، هنری و ادبی برای آینده سازان ایران اسلامی که باهدف شناسایی و استعداد یابی کودکان و نوجوان رسالتی خطیر و عظیم را برعهده دارد‌.

میرعظیمی با اشاره بر سابقه درخشان کانون پرورش فکری استان گیلان گفت: از سال ۱۳۴۴ مرکز کانون پرورش فکری در شهر لشت نشا کار خود را آغاز کرد و توانست با ۳۱ مرکز فرهنگی ثابت، چهار مرکز پستی، سه مرکز سیار و یک مرکز سیار شهری فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی خود را تعمیم دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های استانی در روز جهانی کودک افزود: اجرای ۲۵۰ برنامه از جمله اعزام کاروان پیک امید سفیران قصه گوی کانون به روستاها و مناطق کم‌برخوردار در هفته ملی کودک از ۱۶ مهرماه آغاز خواهد شد اعزام خواهند شد.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان گیلان با اشاره به بازدید دانش آموزان از مرکز نجوم رشت تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که این مرکز یکی از بی‌نظیرترین مراکز برای آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و تقویت احساس خداباوری خواهد بود که با همکاری مدارس اجرا می‌شود.

زندگی حاج قاسم و مدافعان سلامت قصه شود

میر عظیمی در مورد اجرای طرح جشنواره بین‌المللی قصه گویی گفت: مجموعه‌ای کامل از اتفاقات تأثیرگذار و فوق‌العاده برای نوجوانان با محورهای قصص قرآنی (دینی و ملی) و محور اسطوره‌ها مثل حاج قاسم سلیمانی و محور اراده‌ها و محور آزاد اجرا خواهد شد.

وی در مورد محوریت قصه‌گویی اراده‌ها بیان کرد: کارشناسان قصه‌گوی کانون پرورش فکری با مراجعه به ۲۶ دستگاه و اداره دولتی از جمله اداره کار و اداره صنعت با شناسایی افرادی که کارآفرین هستند و باوجود مشکلات تحریمی توانستند امید آفرینی و اشتغال زایی کنند و افتخار آفرینان کشور و به ایران عزیز و دین اسلام خدمت کردند، تحقیق کنند و آنها را به عنوان الگوهای واقعی برای کودکان و نوجوانان معرفی کنند.

میرعظیمی با بیان اینکه در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی نیز برنامه‌ها و طرح‌هایی را اندیشیدیم، گفت: کار اصلی و ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت روحیه کتابخوانی است زیرا اگر نوجوان با کتاب آشناو علاقه مند به مطالعه شود بسیاری از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد به همین جهت از ۱۸ تیرماه سه میلیون کتاب در سراسر کشور بین کودکان و نوجوانان توزیع شد که سهم استان گیلان ۱۳ هزار جلد بود.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از برگزاری کارگاه کودک و مادر خبر داد و گفت: به نقش مادران در تربیت کودکان اعتقاد داریم ازاینرو با برگزاری کارگاه های مادر و کودک فضایی فراهم شده تا کودکان در حضور مادران فعالیت فرهنگی مانند نقاشی و ... داشته باشند.

وی با اشاره به اکران انیمیشن بچه زرنگ همزمان با سطح کشور در سینما سپیدرود رشت، افزود: انیمیشن بچه زرنگ در ژانر ماجرا جویی و یک اثر فاخر و ارزشمند با هدف قهرمان پروری و حفاظت از محیط زیست تولید شده که از روز چهارشنبه گذشته تا دیروز بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح کشور فروش داشته و مورد استقبال دانش آموزان و خانواده ها قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه