English

مدیرکل بهزیستی استان گیلان؛

غربالگری شنوایی ۱۲ هزار و ۵۰۷ نوزاد در بیمارستان های استان / فعالیت ۱۳ مرکز شبانه روزی سالمندان در گیلان

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: طی شش ماه نخست امسال، 12 هزار و 507 نوزاد در بیمارستان های استان زیر نظر بهزیستی غربالگری شنوایی شدند.

غربالگری شنوایی 12 هزار و 507 نوزاد در بیمارستان های استان / فعالیت 13 مرکز شبانه روزی سالمندان در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدرضا پارسی عصر یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان با اشاره به برنامه غربالگری اضطراب در کودکان زیر شش سال بیان کرد: دو هزار و 500 کودک نیز به لحاظ اضطراب غربالگری شدند که 320 نفر تحت مداخلات درمانی قرار گرفتند.

وی غربالگری بینایی را از دیگر خدمات بهزیستی استان عنوان و تصریح کرد: در این طرح کودکان 3 تا 6 سال از نظر بینایی غربالگری شده و در صورت شناسایی مشکل تحت درمان قرار می گیرند.

وی با تبریک هفته جهانی کودک (14 تا 20 مهرماه با شعار آینده را باید ساخت) گفت:  13 هزار و 679 کودک در 508 مهدکودک شهری، روستا مهد و مهدهای حاشیه شهر و کم برخوردار نگهداری می شوند.

پارسی با بیان اینکه بهزیستی برای کودکان خانواده های دهک های پایین و دارای نیازهای ویژه کمک هزینه شهریه در نظر گرفته ، اظهار داشت: یک هزار و 115 کودک نیز از این کمک هزینه شهریه برخوردارند.

فعالیت 13 مرکز شبانه روزی سالمندان در گیلان

مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: در مجموع بیش از 22 هزار کودک شامل کودکان در مهدهای کودک، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، کودکان بانوان سرپرست خانواده و غیره از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی افزود: 13 مرکز شبانه روزی سالمندان شامل دو مرکز خیریه در استان گیلان فعال است که یک هزار و 500 نفر در این مراکز نگهداری می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه