English

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

کمک گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده آستارا ادامه دارد/با تلاش ۸گروه جهادی امکانات زیرساختی آستارا برقرار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از برقراری امکانات زیرساختی آب، برق و گاز در شهرستان آستارا با کمک گروه‌های جهادی خبر داد.

کمک گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده آستارا ادامه دارد/با تلاش 8گروه جهادی امکانات زیرساختی آستارا برقرار شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، امروز با اعلام این خبر، گفت: با تلاش ۸ گروه جهادی، نیرو‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی امکانات زیرساختی مانند برق، آب و گاز مناطق سیل زده  آستارا که قطع شده بود دوباره برقرار شد.

وی همچنین از توزیع بسته‌های غذایی، آب معدنی و موکت بین ۲ هزار خانوار شهرستان آستارا به کمک نیرو‌های هلال احمر خبر داد و افزود: ۱۵۰ شهروند آستارایی هم که خانه‌های آن‌ها به دلیل ورود سیلاب غیرقابل سکونت شده بود، در مساجد محمد رسول الله، صاحب الزمان و همچنین امازادگان ابراهیم و اسحاق علیهم السلام اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: کارشناسان بنیاد مسکن استان، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها پس از بررسی میزان خسارت به ابنیه، ساختمان‌ها، امکانات زیرساختی و حوزه کشاورزی، نتایج را به مدیریت بحران استانداری گزارش می‌دهند و جمع بندی نهایی از میزان خساران به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام خواهد شد.

امیر مرادی با اشاره به خسارت بارش باران و سیلاب به ۱۸ روستای شهرستان آستارا افزود: خانه‌ها در ۴ روستای کانرود، سیبلی، خلیل سرا و خسرو آباد این شهرستان خسارت جدی دیده و وسایل برقی و دیگر کالا‌های درون این خانه‌ها هم غیر قابل استفاده است.

وی با تاکید به خسارت شدید سیلاب به ۶ منطقه شهری آستارا، اضافه کرد: به راه افتادن سیلاب و گل و لای در خیابان‌های کشاورز، شالیزار، حافظ، خلیل آباد، رستمیان و عباس آباد موجب ورود سیلاب به داخل خانه‌ها شده و وسایل منازل این مناطق زیر آب رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به فعالیت ۵۰ نفر از گروه‌های جهادی شامل نیرو‌های هلال احمر و شهرداری در هر خیابان برای تمیز کردن خیابان‌ها از گل و لای، گفت: این نیرو‌ها در حال خارج کردن آب درون منازل با پمپ هستند.

امیر مرادی افزود: به دلیل شکسته شدن و سقوط تیر‌های برق در روستا‌های کانرود و سیبلی، برق این مناطق قطع شده بود که با تلاش ماموران شرکت برق مجدد وصل شد.

وی اضافه کرد: استاندار گیلان نیز در تماس تلفنی با آقای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، موضوع تخصیص اعتبار برای جبران خسارت وارده به خانه‌های مردم مناطق شهری و روستایی و ترمیم ابنیه و امکانات زیرساختی را پیگیری کرد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین از خسارت وارده به واحد‌های تولیدی کشاورزی مانند مرغداری در کانرود و زمین‌های کشاورزی برای کشت دوم برنج و راتون در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: پس از جذب اعتبارات، خسارات وارده جبران خواهد شد.

امیر مرادی همچنین با اشاره به خسارت به جاده بخش حویق شهرستان تالش به دلیل رانش زمین، افزود: هم اکنون نیرو‌های بنیاد مسکن و شهرسازی استان با ماشین آلات سنگین برای بازسازی این جاده و پیمانکاران آب منطقه‌ای استان هم برای بازسازی لوله‌های آب آسیب دیده در این منطقه مشغول به کارند.

وی با بیان اینکه آب گرفتگی پل رودبارچیره فومن برطرف شده و تردد ساکنان این منطقه برقرار شد، اضافه کرد: آبگرفتگی جاده ضیابر صومعه سرا هم برطرف شده و آمد و شد عابران و خودرو‌ها در این جاده به روال عادی برگشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: سیلاب در محدود پل روستای چوبر شفت فروکش کرده و اکنون رفت و آمد مردم منطقه امکان پذیر است و جاده روستای لاسک شهرستان شفت که به دلیل رانش زمین بسته شده بود به کمک‌های نیرو‌های راهداری ترمیم و بازگشایی شد.

امیر مرادی همچنین افزود: منطقه شهری در رودسر که به دلیل طغیان رودخانه‌ی کیارود دچار رانش زمین و انسداد مسیر شده بود با تلاش نیرو‌های شهرداری در حال ترمیم است.

وی با اشاره به تلاش نیرو‌های جهادی برای پایداری تیر برق فشار قوی در شهرستان ماسال که به دلیل وقوع سیلاب کج شده بود، اضافه کرد: راه برخی مناطق روستایی در این شهرستان که به دلیل طغیان رودخانه‌های خالکایی و مرغک دچار آسیب شده بود با کمک نیرو‌های فرمانداری و دهیاری با تمام امکانات موجود در حال بازسازی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه