English

سرپرست فرمانداری شهرستان تالش خبر داد:

خسارت سنگین سیل به مردم تالش/ برق دو روستا و گاز ۱۰۰ خانوار قطع است

سرپرست فرمانداری شهرستان تالش با بیان اینکه بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌ها به۴۰ منزل مسکونی و هکتارها باغ کیوی در سه روستای تالش خسارت زد، گفت: با طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در بخش شمالی شهرستان تالش راه ارتباطی و برق ۲ روستا و گاز ۱۰۰ خانوار قطع شده است.

خسارت سنگین سیل به مردم تالش/ برق دو روستا و گاز 100 خانوار قطع است

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، فرامرز مرجانی امشب با اعلام این خبر اظهار کرد: بارش شدید باران که از شب گذشته در شهرستان تالش شروع شده و کماکان ادامه دارد منجر به طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در بخش شمالی شهرستان تالش در نزدیکی شهرستان آستارا شد و به روستاهای سفیدسنگان، ویزنه و بخش حیاطی دهستان لمیر از توابع شهرستان حویق خساراتی وارد کرد.

وی ادامه داد: ۱۵۰ متر از راه دسترسی به روستای بخش حیاطی دهستان لمیر حویق تخریب شده و یک منزل مسکونی سه طبقه در این روستا که در حاشیه رودخانه و به طور غیرمجاز احداث شده (این منزل مسکونی تخلیه شده) نیز با خطر جدی تخریب روبرو است.

وی تصریح کرد: در روستای ویزنه به باغات کیوی و منازل مسکونی خسارت بسیاری وارد شده و در روستاهای سفید سنگان و بخش حیاطی، آبگرفتی منازل و معابر روستاییان را با مشکل روبرو کرده است، طبق هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، بخشداری ها، دهیاری ها و تیم ارزیاب متشکل از بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، بسیج و دستگاههای خدمات رسان در مناطق خطرآفرین حضور دارند.

مرجانی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان درحال برقراری گاز ۱۰۰ خانوار روستای سفیدسنگان هستند و برق روستاها نیز که به علت فروافتادن تیرهای چراغ برق قطع شده است بزودی با کابل برقرار خواهد شد.

سرپرست فرمانداری تالش اضافه کرد: در مجموع نزدیک به ۴۰ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شده اند و وضعیت ۶ منزل مسکونی حاد است، در سایر موارد منازل مسکونی و خودروها با آبگرفتگی مواجه شده اند.

وی تاکید کرد: تیم های امدادی و تمامی دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل بوده و در نقاط خطرآفرین حضور دارند.

وی گفت: سه دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر و خودروهای سنگین در این مناطق مستقرند تا پس از فروکش کردن آب رودخانه فوری نسبت به بازگشایی مسیر اقدام کنند.

مرجانی اظهار داشت: در گفتگوی تلفنی با فرماندار آستارا برای کمک رسانی به مناطق سیل زده اعلام آمادگی کردیم تا در صورت لزوم امداد رسانی به مناطق حادثه دیده انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه