English

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

حضور دو گروه بالگردی در منطقه سیل زده آستارا/ امدادرسانی تا امشب ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان آستارا تا پایان امروز (سه‌شنبه) به طور کامل انجام خواهد شد.

حضور دو گروه بالگردی در منطقه سیل زده آستارا/ امدادرسانی تا امشب ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اتفاق سیل آستارا ، حادثه بزرگی تا کنون رخ نداده و آسیب‌ها به صورت لکه‌ای بوده که به طور کامل پوشش داده شده است و تا کنون ۱۲ تیم از استان‌های اردبیل و تهران نیز برای تقویت امدادرسانی اعزام شدند.

وی افزود: همچنین ۲ گروه بالگردی در منطقه حضور دارند تا در صورت نیاز از طریق هوایی بتوانند تجهیزات و امکاناتی که مورد نیاز هست را ارسال کنند و تا پایان امروز به طور تقریبی می‌توان گفت، کسی نیست که آسیبی دیدگی برایش رخ داده و امدادرسانی نشده باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع توسط سازمان هواشناسی، اقدامات به موقع در استان، برگزاری جلسه‌های ستاد بحران، آمادگی‌هایی که از قبل انجام و به نوعی پیش‌بینی‌هایی شده بود و لایروبی‌های بسیار خوب در رودخانه‌ها، حادثه‌ای را که می‌توانست شدید و اثرگذار باشد، کنترل کرد.

وی اضافه کرد: حجم بارندگی چند ساعته که به طور تقریبی از شاخص صد ساله عبور کرد، با همراهی همه دستگاه‌ها با کمترین آسیب و بدون کوچکترین تلفات انسانی پشت سر گذاشته شد؛ لکه‌هایی از آبگرفتگی در شهرها و روستاها وجود دارد که عوامل مربوطه در حال رسیدگی هستند.

محمودی تصریح کرد: مهمترین نکته این بود که خسارت‌های جانی نداشتیم و خسارت‌های مالی هم در دست بررسی است که امید می‌رود به سرعت رفع شود؛ این اتفاقات و حوادث و بعضی خسارت‌هایی هم که ایجاد شد، ناشی از توجه نکردن به نکات ایمنی در ساخت و ساز بود.

وی تاکید کرد: آسیبی هم که امروز وارد شد، بیشتر ناشی از رعایت نکردن حریم رودخانه‌ها بود که امید می‌رود از این پس شاهد این موضوعات نباشیم و با یک کنترل و دقت بالاتری نسبت به بازسازی که صورت می‌گیرد، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

سامانه جوی بارش‌زایی که از یکشنبه‌شب فعالیت خود را در غرب استان گیلان آغاز کرده، تا کنون موجب جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از شهرستان آستارا و تخریب سازه‌های روبنایی از جمله جاده‌ها و سردهنه‌های آبیاری بین مزارع و قطع تعدادی از راه‌های ارتباطی روستایی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و هم‌جوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه