English

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد؛

لزوم ارتقای تفکر عاشورایی در عصر حاضر

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم ارتقای تفکر عاشورایی در عصر حاضر تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و با مطالعه زمینه ارتقای این تفکر را در جامعه فراهم کنیم.

لزوم ارتقای تفکر عاشورایی در عصر حاضر

 به گزارش خبرگزاری موج گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت (ع) ، در جمع عزاداران حسینی(ع) که در آستان مقدس حضرت فاطمه اخری (خواهر امام) رشت برگزار شد، با بیان اینکه شرکت در مراسم عزاداری و بهره‌مندی از ایام محرم به منظور نزدیک شدن به خداوند، اهل بیت (ع) و تقرب الهی است، اظهار کرد: این مهم حاصل نمی‌شود مگر با موالات یعنی سرپرستی خداوند متعال را بپذیریم و تحت ولایت الله قرار بگیریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه در قرآن دو نوع ولایت الله و شیطان بیان شده است، افزود: ولایت رسول و ولایت ائمه علیه السلام همه ذیل ولایت الله است و دوم اینکه از دشمنان اهل بیت علیه السلام برائت جوییم.

وی با اشاره به تفسیر زیارت عاشورا گفت: در طول تاریخ جریان ظلم، خودکامگی، ستم و استعمار وجود داشته و بشر را استثمار می‌کردند، البته اکنون هم وجود دارد که باید خاتمه پیدا کند و این جبهه باطل است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه تنها جبهه حق می‌تواند در برابر جبهه باطل بایستد، تصریح کرد: خداوند پیامبرانش را فرستاد که رحمت و صلح را در بین بشریت منتشر کنند تا آدمیان در مسیر حق قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ آیه در مورد مقاومت، جهاد و مقابله وجود دارد، گفت: در برخی از آیات جنگ‌ها نظیر جنگ بدر، احد و احزاب بیان شده است، برای اینکه انسان بداند باید در مقابل یک جریان باطل بایستد و مقابله کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، دو اصل مهم سلبی را اصل انظلام و اصل ظلم بیان کرد و افزود: انظلام یعنی اینکه فرد بنشیند و ظلم را بپذیرد و حق اعتراض هم نداشته باشد، در زمان یزید این طور بود و هیچکس حق اعتراض نداشت و اگر همین طور جلو می‌رفت هیچ چیزی از دین باقی نمی‌ماند.

ظلم‌پذیری در فرهنگ عاشورایی و قرآن کریم نیست

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه ظلم‌پذیری در فرهنگ عاشورایی و قرآن کریم نیست، تصریح کرد: اصل دوم اصل ظلم است که در اسلام نیست و یک اصل سلبی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در مقابل ظلم ایستاد، اگر معصوم نبود، فقیه جامع الشرایط باید در مقابل ظلم بایستد، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) این فرهنگ را به ما آموزش داد و این درس بزرگ را به ما یاد داد و شاگرد خلفش مقام معظم رهبری این درس را به ما آموزش دادند و باید قدرش را بدانیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک معجزه در تاریخ نام برد و اضافه کرد: دشمنان از همان ابتدا نگذاشتند که انقلاب اسلامی ایران در مسیر خود حرکت کند، از ابتدا وقایع طبس و جنگ تحمیلی رخ داد و اکنون هم دشمنان به دنبال اجرای پروژه اندلس هستند و قصد دارند برهنگی را در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند شریعت را از مسلمانان بگیرند، تاکید کرد: بعضی از جوانان بی‌اطلاع هستند و در اینجا رسانه باید به درستی در این زمینه برنامه پرمحتوا تولید کند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه باید در کنار جوانان قرار بگیریم و به سوالات و شبهات آنها پاسخ دهیم، افزود: با مطالعه، منبر خود را پر محتوا و با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم و پاسخگوی سوالات آنها باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایراد گرفتن و نقش اپوزیسیون بازی کردن هنر نیست، تاکید کرد: همه ما در امتحان بزرگی در طول تاریخ قرار داریم و اگر کوتاهی کنیم و اگر خیانتی صورت گیرد تاریخ ما را محاکمه خواهد کرد؛ این همه خون ریخته شده تا این انقلاب شکل بگیرد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به سناریوی تعریف شده توسط دشمن برای ترویج برهنگی در جامعه تاکید کرد: حجاب و عفاف واجب دینی است و اگر در مقابل این امر واجب کوتاه بیایم دشمنان یک قدم جلوتر می‌آیند.

وی با اشاره به کتاب امر به معروف و نهی از منکر مایکل کوک در انگلیس افزود: امر به معروف و نهی از منکر که در دین اسلام آمده در برابر ناهنجاری، ظلم و ستم می‌ایستد و مقابله می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر مطالعه حرف‌های صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و آنهایی که پروژه اندلسی را دنبال می‌کنند، گفت: ترویج برهنگی یعنی فساد و آنچه امروز در غرب مشاهده می‌کنید افسردگی، دلمردگی، بی هویتی و بی‌معنایی جوانان است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه باید تفکر عاشورایی در مراسم عزاداری ارتقا یابد، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و با مطالعه در این زمینه تفکر عاشورایی را ارتقا دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه