English

افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت باطل شد

با رأی هیأت شورای حل اختلاف مصوبه شورای اسلامی این شهر در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت باطل شد.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت باطل شد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، با رأی هیأت شورای حل اختلاف مصوبه شورای اسلامی این شهر در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت باطل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جمع اعضای این شورا اظهار کرد: در اواخر سال ۹۴ لایحه‌ای مبنی بر افزایش کرایه نرخ تاکسی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مصوب و به صحن شورا ارسال شد.

محمدعلی رفیعی‌نوده افزود: اعضای شورا پس از بررسی این لایحه با آن موافقت کردند و موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت در ابتدای سال ۹۵ اجرایی شد.

وی با بیان اینکه قبل از اجرایی کردن مصوبه افزایش کرایه نرخ تاکسی برای تأیید نهایی به فرمانداری رشت ارسال شد، گفت: فرماندار در مهلت قانونی نسبت به این مصوبه اعتراض نکرد و برای اجرایی کردن به تاکسیرانی ابلاغ شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: فرماندار پس از اینکه مهلت قانونی برای اعتراض و یا تصحیح مصوبه شورا به اتمام رسید نسبت به موضوع افزایش کرایه نرخ تاکسی اعتراض کرد و این مصوبه برای اخذ تصمیم نهایی به شورای حل اختلاف ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به برگزاری انتخابات مجلس بررسی موضوع مصوبه مذکور به تعویق افتاد، اضافه کرد: پس از گذشت بالغ بر سه ماه تصمیم نهایی شورای حل اختلاف اعلام و مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی باطل اعلام شد.

رفیعی‌نوده با بیان اینکه رانندگان براساس مصوبه اعلام شده نرخ کرایه را افزایش داده‌اند، گفت: پذیرش باطل شدن مصوبه مذکور برای رانندگان تاکسی بسیار مشکل است.

وی خواستار حمایت استاندار گیلان شد و خاطرنشان کرد: قصد داریم در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار به گونه‌ای مشکل مذکور را برطرف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: قصد داریم به منظور کنترل مشکل ایجاد شده پیشنهاد کنیم که نرخ جدید تا پایان سال جاری اعمال شود و پس از آن به مدت یک سال آینده افزایش نرخ در کرایه‌ها مصوب نشود.

به گزارش موج، در صورتی که در ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شورای رشت تأیید نشود شورا و شهرداری ملزم به تغییر نرخ کرایه تاکسی در رشت می‌شوند.

در صورت عدم پذیرش پیشنهاد شورای رشت در ستاد تنظیم بازار نرخ کرایه تاکسی، تاکسی تلفنی و ون ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه