English

سهام عدالت به اسم ملت به کام سودجویان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ثروتی که در سهام عدالت به صورت خرد میان آحاد جامعه توزیع گردید در یک نقطه ای به نفع برخی افراد خاص تجمیع شد.

سهام عدالت به اسم ملت به کام سودجویان

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار موج در رشت، با بیان اینکه با گذشت حدود ۱۱ سال از آغاز اجرایی شدن این طرح اقتصادی و اجتماعی، به نظر می رسد طرح سهام عدالت نتوانسته به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد و نارضایتی‌های زیادی را در بین عموم شهروندان و بسیاری از مسوولان و کارگزاران نظام ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصلاح وضعیت سهام عدالت در کشور یکی از روش های دسترسی به منابع مالی است اما این دارایی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از ۵۶ شرکت بزرگ کشور که حوزه های نفت و گاز، بانک و بیمه و غیره را پوشش می دهد قرار بود سهامش به مردم واگذار شود در صورتی که مردم هیچ اطلاعی از وضعیت این سهام ها ندارند.

وی افزود: منابع، میزان سهم و نحوه واگذاری سهام عدالت به مردم مشخص نیست اما مجلس این وعده را به مردم می دهد که حقوق آنها در این زمینه پایمال نخواهد شد؛ مجلس پیگیر این موضوع است تا برخی افراد در این میان توان واگذاری سهام را به صورت انبوه نداشته باشند و قدرت های سرمایه داری صورت نگیرد.

این نماینده اظهار داشت: برخی از کشورها سهام عدالت را به مردم واگذار کردند که این یک روشی برای توزیع عادلانه ثروت است در این کشورها برخی از سرمایه داران از مردم سهام را خریداری کردند و در زمینه اقتصاد به قدرت انحصاری بزرگ تبدیل شدند.

جعفرزاده گفت: ثروتی که در سهام عدالت به صورت خرد میان آحاد جامعه توزیع گردید در یک نقطه ای به نفع برخی افراد خاص تجمیع شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: مجلس به دنبال راهی برای اخذ حق و حقوق مردم است که این ثروت توزیع شده میان مردم مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه