English

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌های رشت

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت خبر داد.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌های رشت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مجید نیکخوی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در سال گذشته اظهار کرد: اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت از مصوبات سفر مذکور است.

وی به تقسیم کار توسط دستگاه‌های مختلف به منظور ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب اشاره کرد و افزود: ۱۲ پروژه برای ساماندهی رودخانه‌های مذکور طراحی شده است.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در ادامه با بیان اینکه بارندگی‌های به‌موقع در کاهش مصرف آب کشاورزی در سال جاری تاثیرگذار بود، تصریح کرد: تامین آب شرب، صنعت و محیط زیست از برنامه‌های شرکت مذکور در استان است.

نیکخوی، تمام پروژه‌های شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را با رعایت مسائل زیست‌محیطی خواند و بیان کرد: شرکت مذکور اهتمام ویژه‌ای در تامین آب کشاورزی دارد.

وی بر زهکشی اراضی کشاورزی به منظور جلوگیری از خسارت سیل تأکید کرد و گفت: نیاز است فصل جدیدی در آب کشاورزی در راستای زهکشی اراضی گیلان باز کنیم.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه‌ای نیازمند زمان‌بندی مناسب است، خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی در ساحل از برنامه‌های شرکت مذکور در استان است.

نیکخوی از صدور مجوز برای ایجاد استخرهای پرورش ماهی در ساحل و پرورش ماهی در قفس در دریا توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان خبر داد و یادآور شد: سرمایه‌گذاران مختلفی برای اجرای طرح‌های مذکور اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه احداثنیروگاه میکرو از دیگر برنامه‌های شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان است، اظهار کرد: نیروگاه میکرو در زمینه انرژی‌های جدید و برق‌آبی است.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان بر سرمایه‌گذاری بلندمدت در صنعت آب استان تأکید کرد و گفت: کریدورهای جدید سرمایه‌گذاری در گیلان ایجاد شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه