English

مدیرکل دفتر بهبود تغدیه:

استفاده از بقایای کشاورزی و صنایع غذایی در دستور کار قرار می‌گیرد

صارمی گفت: استفاده از بقایای کشاورزی و صنایع غذایی یکی از مهم‌ترین محور‌های همایش در سال جاری است.

استفاده از بقایای کشاورزی و صنایع غذایی در دستور کار قرار می‌گیرد
 به گزارش خبرگزاری موج، تورج صارمی، مدیرکل دفتر بهبود تغدیه و جایگاه امور دام وزارت جهاد کشاورزی در چهارمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران اظهار کرد: با توجه به آنکه بیش از ۷۰ درصد هزینه خوراک دام مربوط به تغذیه است؛ بنابراین باید تمهیداتی بیاندیشیم که ضریب بهره وری و راندمان تولید را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ضرورت و اهداف نمایشگاه بر کسی پوشیده نیست، افزود: فناوری های روز دنیا بستر مناسبی برای تجربه هم اندیشی و تبادل نظر محصولات ارائه شده در بازار است که به وسیله برگزاری این همایش ها می توان امکان سنجی توسعه، نیاز سنجی بازار و شرایط تولید را تجربه کرد.

وی ادامه داد:طی سه سال گذشته با برگزاری همایش بین المللی طیور، نمایندگانی از ۲۸ کشور مختلف دنیا حضور پیدا کردند و توانمندی تولیدکنندگان برتر در این نمایشگاه معرفی شد. همچنین بیش از ۴۰ کارگاه آموزشی در قالب سمینارهای علنی متناسب با نیاز روز برگزار شد.

این مقام مسئول استفاده از بقایای کشاورزی و صنایع غذایی در بخش کشاورزی را یکی از محورهای مهم همایش در سال جاری اعلام کرد.

صارمی در پایان تصریح کرد: با برگزاری چهارمین همایش بین المللی در سال جاری انتظار می رود ضمن معرفی دستاوردهای جدید در صنعت خوراک دام زمینه افزایش بهره وری و کاهش ضایعات را به بهره ورداران منتقل کند.

مدیریت واحدهای پرورش خوراک دام امری مهم در کاهش خروج ارز

حسین کیهانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور در چهارمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان کشور با اشاره به اینکه شاه کلید زنجیره تولید در صنایع خوراک دام، کیفیت است، اظهار کرد: در شرایط کنونی بیش از ۷۰ درصد هزینه های تولید شیر، گوشت و تخم مرغ مربوط به خوراک دام است .

وی افزود: براساس آمار در سال ۹۶، ۱۴ میلیون تن محصولات دامی از جمله شیر، گوشت، تخم مرغ و ... با ارزش بالغ بر ۶۰۸ هزار میلیارد ریال در کشور تولید شد که برای تولید این میزان ۷۵ میلیون تن خوراک مصرف شده که این امر بیانگر تلاش صاحبان صنایع است.به گفته کیهانی؛ خوراک آماده مصرف، دارای ویژگی هایی است که خوراک سنتی فاقد آن است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه ۳ میلیارد دلار صرف واردات خوراک دام می شود، بیان کرد: با مدیریت تولید در واحدهای پرورش ارز کمتری از کشور خارج می شود.

وی در پایان تصریح کرد: از دولت انتظار می رود با در اختیار گذاشتن منابع مالی کافی از صندوق توسعه ملی ،حمایت های لازم از تولیدکنندگان را به عمل آورد تا نتیجه مطلوب در این زمینه حاصل شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه