English

از زبان رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه،

مهمترین اقدامات فرهنگی در سطح شهر کرمانشاه تشریح شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر وجود ظرفیت های بالا کرمانشاه برای توسعه فعالیت های فرهنگی، گفت: برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید قشرها، صنوف، رده‌های سنی، سلایق و افکارهای مختلف را دید، لذا برنامه‌های فرهنگی نیاز به زمان، امکانات و اراده جمعی دارد.

مهمترین اقدامات فرهنگی در سطح شهر کرمانشاه تشریح شد
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در نشستی خبری لازمه برنامه‌های فرهنگی را شناسایی آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶ فرهنگسرا در سطح شهر کرمانشاه فعال هستند که از این تعداد 5 فرهنگسرا توانمندسازی بانوان، گل نرگس، کوثر، شهید سلیمانی و دکتر کزازی بصورت عمومی و و یک فرهنگسرای ایثار و مقاومت بصورت اختصاصی اداره می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت پنج سرای خلاقیت همراه با بازی برای کودکان؛ از هدف‌گذاری برای ایجاد ۹ فرهنگسرای دیگر سخن گفت و افزود: لایحه ۶ فرهنگسرای استیجاری از این تعداد تقدیم شورای اسلامی شهر شده و در بودجه هم ساخت سریع سه فرهنگسرا در فضای پارک‌ها دیده شده است.

درخشی در توضیح کار فرهنگسراها به برگزاری کلاس‌های انگلیسی، قرآن، رباتیک و... با تعرفه‌های ارزان قیمت اشاره و بیان کرد: گروه‌های هنری همانند سرود، موسیقی و شاهنامه‌خوانی وابسته به سازمان فرهنگی شهرداری می‌توانند در فضای فرهنگسراها تمرینات خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر اثرگذار بودن برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، حوزه اصلی عملکردها را در قالب ۶ حوزه؛ ارزش‌های دینی انقلابی و دفاع مقدس، هویت، نشاط، ورزش و سلامت، زندگی در شهر(اخلاق و حقوق شهروندی) و جوانی جمعیت بیان کرد.

 

حضور 6 کشور خارجی در رویداد بین المللی خوراک در اردیبهشت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش برگزاری رویداد بین‌المللی خوراک در اردیبهشت‌ماه سال آینده را خبر داد و افزود: بیش از ۸۰ نوع خوراک مختص کرمانشاه است که به عنوان شهر خلاق غذا میزبان این رویداد بین‌المللی خواهیم بود.

وی به حضور ۶ شهر خارجی از لبنان، ترکیه، چین و عراق در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: شهرهای رشت، بندرعباس، اصفهان، سنندج، شیراز، یزد، همدان، تهران، زنجان و ارومیه نیز در رویدادبین‌المللی خوراک حضور خواهند داشت.

درخشی تصریح کرد: برخی از برنامه‌های سازمان طبق رویدادهای تقویمی پیش‌ می‌رود، برخی هم در قالب کارهای خلاقانه در حوزه زیرساخت‌ فرهنگی، آموزش شهروندی برنامه‌ریزی شده و دسته سوم هم به صورت مشترک در همکاری با ادارات و سازمان‌ها مختلف برنامه‌ریزی می‌شود.

وی، از آغاز «زنگ شهروندی» با انیمیشن شیرین و شمامه خبر داد و گفت: موشن‌گرافی‌های نیر در بحث «پسماند»، «زباله‌گردانی»، «تاب‌آوری اجتماعی» و «کرمانشاه را دوست داریم» تهیه شده است.

 

معرفی نام‌آوران گمنام کرمانشاه در قالب طرح "شهیر"

درخشی به اجرای طرح "شهیر" اشاره‌ای داشت و در تشریح آن، گفت: در سطح شهر نام‌آورانی داریم که کار فرهنگی خاصی را در راستای احترام به شهروندان انجام می‌دهند که به چشم نمی‌آیند، از این افراد نام‌آور گمنام طی مراسم با اهدای تندیس و نشان تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه فضاسازی اربعین و محرم با ساخت ۵ المان، برپایی موکب کودکان حسینی، فضاسازی شهری با موضوع انتخابات، فضاسازی شهری به مناسبت دهه فجر، جشنواره صبحانه سلامت و... از دیگر برنامه‌های شاخص این سازمان طی یک برنامه ریزی مدون است.

 

"پلاک افتخار" بر سردر خانه‌های افراد سرشناس محلات نصب می‌شود

وی نصب "پلاک افتخار" بر سردرب خانه‌های جوانمرد، فاطمی، حسینی، قهرمان و شهید را در قالب دیگر کارهای شاخص فرهنگی این سازمان عنوان کرد و گفت: از اسفندماه کار نصب پلاک‌های افتخار بر سردرب افراد سرشناس محلات آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه