English

با هدف نهادینه‌سازی ارزش‌علی غنی انقلاب اسلامی در بین نسل جوان،

جشنواره "مدرسه انقلاب" در ۱۵۰ مدرسه استان کرمانشاه برگزاری می‌شود

بنا بر اعلام مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه جشنواره "مدرسه انقلاب" در ۱۵۰ مدرسه استان در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می شود.

جشنواره "مدرسه انقلاب" در ۱۵۰ مدرسه استان کرمانشاه برگزاری می‌شود
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، پیام قاسمی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه در خصوص کم و کیف اجرای جشنواره "مدرسه‌ انقلاب" اعلام داشت: این طرح از جمله طرح‌های اتحادیه ویژه ایام دهه مبارک فجر است که دوازدهمین دوره آن همزمان با ۱۲ بهمن‌ در استان، آغاز شده و این رقابت پرشور دانش آموزی تا ۳۰ بهمن ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری جشنواره "مدرسه انقلاب" را معرفی، تبیین و نهادینه سازی فرهنگ و دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای جهاد تبیین عنوان کرد و‌گفت: مدرسه انقلاب طرحی جهادی، مدرسه‌ای، میدانی، گروهی، دانش‌آموزی و هدفمند است که سعی دارد در کنار استفاده بهینه و بهره وری از استعدادهای ذاتی دانش آموزان، فضای شناخت صحیح و اصول دستاوردهای غنی انقلاب اسلامی را فراهم سازد.

قاسمی با تاکید بر اینکه فراخوان حضور در این جشنواره دی‌ماه هر سال به مدارس و پنج هزار نفر عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اعلام می‌شود، خاطرنشان ساخت: به غیر از اعضای اتحادیه که نامشان در سامانه ثبت شده است، دانش‌آموزانی که عضو نیستند نیز می‌توانند اعلام آمادگی خود را برای حضور تیمی و تولید محتوا در این جشنواره اعلام نمایند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه  ادامه داد: این نمایشگاه در سه بخش امروز، دیروز، و فردای ایران اسلامی در سطح ۱۵۰ مدرسه استان برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با بارگذاری محتوا‌های تولیدی خود در سامانه "عقیق" حضور خود را در این جشنواره ثبت می‌کنند و در فاصله ۱۲ تا ۳۰ بهمن که مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار و از سه تیم برتر تجلیل می‌شود نمایشگاهی نیز، در مدارس برپا و آثار دانش‌‌آموزان به نمایش گذاشته خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه ممکن است این نمایشگاه تا یازدهم اسفند‌ماه همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تمدید شود، یادآور شد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی هیچگونه نگاه‌ حزبی، جناحی و سیاسی ندارد و با هیچ کاندیدایی همکاری نداشته و نخواهد داشت و تنها نقش این اتحادیه در برگزاری نمایشگاه افزایش مشارکت حداکثری خواهد بود نه تبلیغ برای کاندیداها.

گفتنی است که در ابتدای جلسه مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان کرمانشاه با تبریک ایام‌الله دهه‌ فجر و چهل و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام‌خمینی(ره) به صورت سازمان یافته تشکیل شده و چهار تشکل دانش‌آموزی شکل گرفته در مدارس شامل؛ اتحادیه انجمن‌های  اسلامی دانش‌آموزی ،بسیج ، سازمان دانش‌آموزی و هلال‌احمر است که البته با سابقه‌ترین تشکل در بین این تشکل‌ها اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی است.

قاسمی اضافه کرد: عمدتا طرح‌هایی جذابی که در مدرسه اجرا می‌شود و قابلیت اجرا در سطوح مختلف را دارد پس از تصویب در سطح شهرستان، استان و ملی برگزار می‌گردد و در واقع مدارس پایلوت برگزاری این طرح‌ها و ایده‌ها هستند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان، جامعه مخاطب این طرح‌ها را دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم عنوان کرد و بیان داشت: از جمله طرح‌های که برای دانش‌آموزان مقطع هفتم تا نهم برگزار شده است طرح "رسا" در غالب پنج برنامه، مهارت‌افزایی، هنرافزایی، معرفت افزایی، اردویی و ورزشی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه