English

شهردار کرمانشاه:

شهرک‌های بازیافت زباله در شهر کرمانشاه باید ایجاد شود

شهردار کرمانشاه گفت: باید شهرک‌های بازیافت زباله را در شهر کرمانشاه احداث کنیم تا حجم زباله‌های شهری به آن شهرک‌ها منتقل شود.

شهرک‌های بازیافت زباله در شهر کرمانشاه باید ایجاد شود
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، نادر نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دفتر شهردار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هر کرمانشاهی روزانه ۷۵۰ گرم زباله تولید می‌کند که در مجموع ۷۵۰ تن زباله در شهر تولید می‌شود.

وی افزود: ۱۵۰ تن آن شامل زباله ارزشمند است که قابل تبدیل هستند و نیز دارای ارزش ریالی است و تقریبا هر کیلوگرم آن ١٠ الی ١٢ هزار ریال ارزش دارد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: این زباله‌ها توسط مغازه‌هایی که کار بازیافت انجام می‌دهند خرید و فروش می‌شوند و عمدتا در محله جعفرآباد و آقاجان حدود ۷۰۰ مغازه خرید و فروش این زباله‌ها وجود دارد و روزانه حدود یک و نیم الی ۲ میلیارد تومان زباله ارزشمند در شهر کرمانشاه خرید و فروش می‌شود.

نوروزی گفت: در کرمانشاه سه هزار و ۵۰۰ مخزن زباله وجود دارد که زباله گردها زباله‌های ارزشمند را به خریداران و مغازه دار ها تحویل می‌دهند اما برای جلوگیری از این سرقت طرحی که اکنون ما داریم طرح جمع‌آوری زباله از مبدا است که روال قانونی آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با آموزش‌هایی که به مردم می‌دهیم آن‌ها می‌توانند زباله را از مبدا تفکیک کنند و به شرکتی که در مناقصه برای جمع‌آوری زباله از مبدا برنده می‌شود با استفاده از نرم‌افزاری که در حال ساخت است به شرکت اطلاع داده می‌شود و توسط خودروهای مخصوص جمع‌آوری زباله ارزشمند به درب منزل شهروند مراجعه می‌شود و زباله از شهروند خریداری و ارزش ریالی آن را نیز خودشان دریافت می کنند.

شهردار کرمانشاه اذعان کرد: ما اگر بخواهیم مشکلات ضایعات را در شهر که باعث آلودگی محیط زیست به ویژه در محلات جعفرآباد و آقاجان شده است حل کنیم باید یک شهرک بازیافت جدیدی احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید شهرک بازیافت را ایجاد کنیم تا زباله‌هایی که شرکت‌ها و عموم مردم حمل می‌کنند به مغازه‌های داخل شهر داده نشود و به آن شهر بازیافت منتقل شوند.

نوروزی ادامه داد: برای این کار باید فرهنگسازی لازم را انجام دهیم و به مشارکت مردم احتیاج داریم و همشریان باید با ما هماهنگ کنند تا موضوع بازیافت زباله را به آن‌ها آموزش دهیم.

این مقام مسئول گفت: اگر ما بتوانیم این زنجیره را با کمک همشهریان اجرایی کنیم مسئله پسماند و زباله گردی در شهر کرمانشاه ساماندهی می‌شود.

شهردار کرمانشاه بیان کرد: برای موفق شدن در این طرح ما اول از خود شهرداری باید شروع کنیم و بعد از آن ادارات دولتی، آموزش عمومی به مردم، شهرک بازیافت، تبدیل مغازه‌های بازیافت به کسب درآمد دیگری، استقرار و بازیافتی‌ها در شهرک بازیافت و در نهایت شرکت‌هایی که از درب منازل قسمت‌های با ارزش زباله را جمع آوری کنند.

 

تردد ۴۰۰ هزار خودرو در کرمانشاه با پلاک ۱۹

این مقام مسوول اذعان کرد: معابر در شهر با تردد خودروها هم‌خوانی ندارد یعنی سطح معابر ما نسبت به خودروهایی که در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند کمتر است و تعداد پلاک های ۱۹ کرمانشاه برابر آماری که موجود است ۴۰۰ هزار خودرو در کرمانشاه با پلاک ۱۹ داریم.

وی تشریح کرد: معابری که وجود دارد با تعداد خودروهای هم‌خوانی ندارد چون کرمانشاه مرکز استان است و خودروهای دیگری از شهرستان‌های اطراف در کرمانشاه تردد دارند بنابراین ما مجبوریم شبکه معابرمان را توسعه دهیم.

نوروزی ادامه داد: پیاده روها توسط مغازه‌ دارها اشغال شده است که در اقدامات بعدی در خصوص انضباط شهری مغازه دارهایی که اطراف مغازه خود را اشغال کرده‌اند باید تخلیه کنند زیرا این کار تخلف محسوب می‌شود و ما با آن‌ها مقابله می‌کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا ما به تمام مغازه دارانی که باعث شد معبر همشهریان در پیاده روها شده اند اخطار می‌دهیم و طی فرصتی که به آن‌ها داده شده است اگر جمع آوری نکنند محصولات خود را در نهایت از طریق قانون اقدام خواهد شد.

شهردار کرمانشاه اذعان کرد: در مرحله بعدی برای انضباط شهری ساماندهی تابلوها است و تابلوها غیر مجاز با ابعاد مختلفی که مجاز نیست نصب شده که باعث آلودگی بصری شده است و ما در تلاش ساماندهی آن هستیم و اصناف هم در خصوص انضباط شهری و پیاده روها به ما قول همکاری داده است که حداقل انضباطی را به محورهای اصلی و تجاری شهر کرمانشاه بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح انضباط شهری، طرح جمع‌آوری پسماند و طرح جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در دست اقدام است و بخشی از آن را تا قبل از عید نوروز انجام خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه