English

روابط عمومی استانداری کرمانشاه بر قانونی بودن مراحل جذب افراد در طرح "شهید زین‌الدین" تاکید کرد

روابط عمومی استانداری کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تمام مراحل جذب افراد در قالب طرح "شهید زین‌الدین" قانونی و مصوب دولت است.

 روابط عمومی استانداری کرمانشاه بر قانونی بودن مراحل جذب افراد در  طرح "شهید زین‌الدین"  تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، در اطلاعیه روابط عمومی استانداری کرمانشاه چنین آمده است: به‌دنبال مطرح شدن ادعاهایی درباره «طرح شهید زین‌الدین» و انتشار یک لیست نادرست از اسامی معرفی‌شده در این طرح، چند نکته را به استحضار مردم شریف استان کرمانشاه می‌رساند:

۱. دولت نیروهای انسانی موردنیاز خود را براساس ماده ۵۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و تصویب هیأت وزیران تامین می‌کند.

  دولت سیزدهم هم یکی از مجوزهای استخدامی خود را به‌نام شهید زین‌الدین نامگذاری کرده که در دی ماه ۱۴۰۱ به استانداری‌ها ابلاغ شده و به هر استان از جمله کرمانشاه سهمیه‌ای اختصاص یافت. لازم به ذکر است که استان‌های زنجان و اردبیل به‌عنوان پایلوت انتخاب شده بودند و بقیه استان‌ها پس از این دو استان طرح را اجرایی کرده اند.

۲.  سهمیه استان کرمانشاه در این طرح ۱۲۰ نفر در سه بند و با شرایط مشخص برای جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی، تحول‌خواه و واجد شرایط در جایگاه‌های مدیریتی و کارشناسی دستگاه‌های دولتی استان است.

 در ردیف اول این طرح، ۱۰ نفر به تشخیص استاندار و پس از احراز شایستگی لازم در جایگاه‌های مدیرکل، معاون مدیرکل، فرماندار و بخشدار به شکل کارمعین جذب خواهند شد.

همچنان که قانون مشخص کرده پیشنهاد انتصاب مدیران استان از اختیارات و وظایف استانداران است و همان‌گونه که در ادارات مختلف مدیران کل و روسا را پیشنهاد و به دولت معرفی می‌کند، در این طرح هم دولت برای استانداران این اختیار و وظیفه را مشخص کرده که براساس طرح تحولی تایید شده (طرح پیشرفت استان) برای تحقق اهداف و برنامه‌های موردنیاز استان، از نیروهای توانمندی که تشخیص می‌دهند و رابطه استخدامی با دولت ندارند، استفاده کنند و پس از احراز شایستگی‌های لازم در کانون ارزیابی مرکز آموزش مدیریت دولتی، مجوز استخدام به صورت قرارداد کار معین برای آن‌ها صادر گردد.

در ردیف دوم نیز براساس آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی، استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی، ۱۰ نفر از نخبگان به شکل پیمانی استخدام خواهند شد که مختص اعضای خانه نخبگان و ذیل بنیاد ملی نخبگان است.

در ردیف سوم نیز براساس ماده ۲۴ و فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری، از بین نیروهای بومی و واجد شرایط ۱۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب دستگاه‌های اجرایی استان خواهند شد که به صورت فراخوان به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۳.  تمام مراحل جذب این افراد و جزئیات آن بر مبنای بخشنامه‌های ابلاغی دولت سیزدهم است و تمامی مراحل ارزیابی و جذب مطابق قانون بوده و در این زمینه جای هیچ اقدام خارج از قانونی وجود ندارد.

۴. متاسفانه برخی افراد و رسانه‌ها، بدون توجه به جزئیات طرح شهید زین‌الدین که از قبل نیز توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری تشریح شده بود، ادعاهای نابجایی درباره این طرح و تهمت‌هایی علیه برخی افراد مطرح و با برخی از روش‌های سیاسی استخدام در گذشته مقایسه کرده بودند که بطلان این قیاس چنانکه آمد آشکار است. بدیهی است که حق پیگیری حقوقی برای افراد و نهادهایی که در خصوص آنها شایعه‌پراکنی شده، محفوظ است.

۵. همان‌گونه که از عنوان قرارگاه فرهنگی اجتماعی کربلا پیداست، توانمندسازی، انسجام‌بخشی و حمایت از موسسات، کانون‌ها و فعالان دغدغه‌مند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی رسالت این قرارگاه است و طبیعتا بسیاری از مجموعه.ها و افراد فعال به‌واسطه این اهداف با قرارگاه مذکور ارتباط داشته و دارند. طبعا انتصاب کلیه معرفی‌شدگان در طرح شهید زین‌الدین به قرارگاه کربلا غیرواقعی است و تکذیب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه