English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

وضعیت بیمه، تسهیلات و مسکن خبرنگاران کرمانشاهی ساماندهی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: ۳۵۶ فعال رسانه‌ای استان در صندوق اعتباری هنر عضو هستند که از این تعداد ۸۹ نفر در شهر کرمانشاه عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور هستند.

وضعیت بیمه، تسهیلات و مسکن خبرنگاران کرمانشاهی ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، علی صفدری در مراسم روز خبرنگار در استانداری کرمانشاه؛ افزود: در استان کرمانشاه خارج از فعالیت خبرگزاری ها رسمی؛ ۶۹ نشریه محلی، ۷۵ پایگاه خبری که عضو خانه مطبوعات استان هستند فعالیت می کنند.

وی همچنین میانگین تحصیلات فعالان رسانه ای استان کرمانشاه را چهار درصد دکترا، ۳۹ درصد دارای مدرک تحصیلی ارشد و ۳۶ درصد داری مدرک کارشناسی اعلام کرد و بیان داشت: هیچ فعال رسانه ای در استان کرمانشاه پایین تر از مدرک لیسانس نیست که نشان از سطح دانش و سواد فعالان رسانه ای کرمانشاه دارد.

صفدری در ادامه از زحمات فعالان رسانه ای که در طول سال گذشته در راستای اطلاع رسانی، و آگاهی سازی مردم استان کرمانشاه زحمت کشیدند، قدردانی کرد و بیان داشت: امروز فضای رسانه ای در دنیا و کشور ما در مقایسه با یک و ۲ دهه گذشته بواسطه رشد تکنولوژی بسیار دچار تغییر و تحول شده و مردم به لحظه در جریان تمام اخبار و رویدادهای نه تنها کشور بلکه جهان قرار می گیرند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رشد و تحول فضای رسانه ای و تاثیرگذاری فراوان آن بر زندگی مردم؛ وظیفه فعالان رسانه ای و خبرنگاران در این راستا را بسیار مهم و قابل توجه دانست.

صفدری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام این نهاد در حوزه فرهنگ و رسانه در ایجاد فضای گفت و گو بین نخبگان، مردم و نخبگان، اقشار مختلف جامعه، مردم و دولت در قالب نشست ها و برنامه های مختلف اشاره کرد و آن را از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری عنوان کرد زیرا به اعتقاد وی گفت و گو بین اقشار مختلف جامعه با رویکردها و سلایق مختلف باعث رشد و بالندگی جامعه و استان می شود.

این مسئول همچنین از پرداخت وام قراض الحسنه به خبرنگاران و فعالان رسانه ای برای اولین در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تسهیلات بتواند بخشی از مشکلات معیشتی و کاری این فعلان رسانه ای را در استان بر طرف کند.

وی همچنین از دیگر اقدام های این اداره کل برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای در سال جاری را فراهم کردن امکان ثبت نام آنها در پروژه نهضت ملی مسکن با عنوان طرح مسکن خبرنگاران؛ برای فعالان رسانه ای که واجد شرایط هستند اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه