English

به گفته سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه ؛

کرمانشاه کاهش ۶ پله ای نرخ بیکاری را تجربه کرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه تا سال گذشته رتبه نخست بیکاری در کشور را داشت اما امروز این آمار کاهش یافته و این استان ۶ پله کاهش نرخ بیکاری دارد.

کرمانشاه کاهش ۶ پله ای نرخ بیکاری را تجربه کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، عبدالوحید محمدی در نشست با مدیران بانک های استان کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از کاهش ۵/۲ درصدی نرخ بیکاری در استان، ابراز کرد:  بهبود ۶ پله‌ای رتبه بیکاری کرمانشاه باعث شده کرمانشاه از جایگاه اول کشور به جایگاه هفتم برسد.

وی با تاکید بر اینکه فصل بهار رونق کشاورزی آمار نرخ بیکاری در کشور را کاهش می‌دهد؛ خاطرنشان ساخت: روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه و رسیدن این استان به رتبه هفتم بیکاری کشور  سزاوار این استان نیست و باید باز هم جایگاه استان را بهبود دهیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استان لر کرمانشاه کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه را خارج از توان یک شخص خاص یا حتی یک تیم متخصص است دانست و افزود:  این کاهش آمار با همکاری بخش‌های دولتی، خصوصی، بانک‌ها، دستگاه قضا، مجمع نمایندگان، سپاه و بسیج، دستگاه‌های نظارتی و سایر ارگان‌های مربوطه انجام شده است.

 

اهدای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان کرمانشاه 

محمدی تصریح کرد: طی سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص داده شده است که از این مقدار تسهیلات تا کنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز با بانک‌ها به توافق رسیده‌ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از جذب ۲۷ درصدی تسهیلات تبصره ۱۶ که از میانگین کشور بالاتر است خبر داد و گفت: حرکت به سمت راه‌های تامین مالی جدید مخصوصا از طریق بورس، تغییر رویکرد ستاد تسهیل، تعامل سازنده با کشور عراق و تبادل هیات‌های اقتصادی و تجاری که در آینده نزدیک منجر به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در استان خواهد شد را از جمله اقدامات برجسته به شمار می‌آید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین از تمرکز بر موضوع گردشگری در استان خبر داد و گفت: در این بخش نیز مقرر شده تقویم گردشگری شهرستان‌های استان را تدوین کنیم و تقریبا هر ماه یک روز به گردشگری یک شهرستان، متناسب با شرایط و ظرفیت‌های آن شهرستان اختصاص یابد.

محمدی همچنین بر ایجاد بازارهای خاص در هر شهرستان متناسب با محصولات شاخص آن شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: برای مثال در شهر سنقر فرش و تخمه، در صحنه گیلاس، در پاوه انار، در کرند صنایع دستی داریم و می‌توان در هر شهرستان کسبه‌ای که در زمینه این محصول خاص فعالیت دارند را در یک خیابان متمرکز کرد تا زمینه گردشگر پذیری نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: برای شهر کرمانشاه نیز ایجاد بازار مبل، لوازم خانگی و همچنین بازار صنایع دستی در یکی از بازارهای قدیمی شهر در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه