English

معاون اول رئیس‌جمهور در کرمانشاه:

آمریکا باید با ملت ایران به زبان تکریم صحبت کند/ ظرفیت مرزی کشور، از اهرم‌های مؤثر در زمان تحریم‌هاست

اسحاق جهانگیری با تأکید بر بهره‌وری مؤثر از ظرفیت استان‌های مرزی کشور، گفت:. امریکا می‌داند که کشور پهناور و‌ ملت بزرگ ایران را نمی‌توان در محاصره اقتصادی قرارداد و باید بدانند که فقط با زبان تکریم با ملت شکست‌ناپذیر ایران می‌توان صحبت کرد.

آمریکا باید با ملت ایران به زبان تکریم صحبت کند/ ظرفیت مرزی کشور، از اهرم‌های مؤثر در زمان تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه در قصرشیرین ابراز داشت: زلزله سال گذشته حادثه تلخی بود که کام ملت ایران را تلخ کرد اما شکوه ملت ایران در کمک‌رسانی نشان داد که این کشور از یک عقبه تمدنی غنی برخوردار است.

اسحاق جهانگیری ضمن تقدیر از حضور همه‌جانبه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری، وزرا، هیئت دولت و همه مسئولان و مردم در زلزله سال گذشته کرمانشاه، خاطرنشان ساخت: در حادثه‌ای که اتفاق افتاد به‌طور کامل واحدها ساخته نشده اما ظرف یک سال، احداث بیش از 20 هزار واحد و تعمیر 60 هزار واحد قابل‌توجه است و حجم بزرگی است.

وی افزود: مجموعه دولت و نهادهای مسئول، بنیاد مسکن، فرمانداری‌ها جمعیت هلال‌احمر، سپاه، ارتش و بهداشت و درمان کارهایشان را به‌خوبی انجام دادند و باید از آن‌ها تشکر کرد اگرچه مشکلاتی هست و ما وظیفه‌داریم آن‌ها را حل کنیم.

جهانگیری تأکید کرد: باید سرعت ساخت‌وساز در شهرها بیشتر شود و همچنین عقب ماندن ساخت‌وساز مسکن مهر قابل‌قبول نیست و باید سامان داده شود تا مردم زمستان در منازلشان باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور بابیان این مطلب که زلزله ۶.۴ یک زلزله بزرگ بود، گفت: زلزله سال گذشته پس‌لرزه‌هایش تغییر فراوان ای به وجود نمی‌آورد و وضعی که امروز در روستاهای قصرشیرین و گیلانغرب دیدیم، یک پیام به مردم ایران دارد که اگر واحدهایی مسکونی خوبی ساخته و نظام‌مهندسی مسئولیت را خوب قبول کند، تلفات زلزله پایین می‌آید.

مدیریت زلزله کرمانشاه، عملکرد بسیار خوبی داشت

 جهانگیری بابیان اینکه استاندار کرمانشاه از بهترین استانداران دولت است، گفت: کرمانشاه جوانان تحصیل‌کرده خوبی دارد و باید اقدام‌های اساسی برای اشتغال آن‌ها صورت دهیم. اگر اعتبارات تخصیص‌یافته برای تسهیلات اشتغال در کرمانشاه کافی نباشد، به خاطر وضعیت ویژه استان کرمانشاه، از سهم دیگر استان‌ها کم می‌کنیم و به سهم این استان اضافه خواهیم کرد.

جهانگیری در ادامه گفت: در ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اقدام‌های بسیار چشمگیری صورت گرفته است و همچنین می‌بایست سرعت ساخت‌وساز در مناطق شهری زلزله‌زده استان کرمانشاه نیز باید شتاب بیشتری به خود گیرد و در همین راستا اگر وزیر نیرو پیشنهاد احتساب تعرفه برق قصرشیرین را برمبنای مناطق گرمسیری ارائه کند، ما در هیئت دولت آن را تصویب می‌کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر این مهم که باید با همکاری دولت عراق تدبیری پایدار برای بازگشایی مرز خسروی در نظر گرفته و اجرا شود، اعلام داشت: کوله بری یعنی حمل یک‌بار سنگین توسط یک انسان، که ازنظر انسانی مورد تائید ما نیست. دولت برای حفظ کرامت مرزنشینان برنامه‌های خوبی دارد تا درآمد مناسبی برای مردم مناطق مرزی ایجاد شود. اگر مصوبات دولت در این زمینه نیاز به اصلاح داشته باشد، اصلاحات و بازنگری لازم را انجام می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه