English

راه‌اندازی دانشکده نفت و پتروشیمی در دانشگاه رازی کرمانشاه

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی گفت: دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه امسال برای اولین بار 42 دانشجوی مهندسی نفت پذیرش کرده است.

راه‌اندازی دانشکده نفت و پتروشیمی در دانشگاه رازی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محسن حیاتی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه در مهر سال 95، اظهار داشت: امسال برای اولین بار 42 دانشجوی مهندسی نفت را در این دانشکده پذیرش کردیم.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی در خصوص ضرورت‌های احداث این دانشکده در کرمانشاه عنوان کرد: ازآنجایی‌که گروه مهندسی شیمی دانشگاه رازی از قبل با صنایع پایین‌دستی حوزه نفت استان همکاری داشته و از سوی دیگر با توجه به نفت‌خیز بودن منطقه غرب کشور و فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب دراستان خلاء وجود چنین دانشکده‌ای در کرمانشاه احساس می‌شد.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی اضافه کرد: پرورش نیروهای متخصص در زمینه پایین‌دستی واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی، پرورش نیروی متخصص در زمینه بالادستی که دربرگیرنده شناسایی، حفاری، استخراج و فناوری اولیه است، وجود مشکلات فرآیندی و امکان حل آن‌ها با شکل‌گیری دانشکده نفت در قالب ارائه مشاوره، تعریف پروژه‌های برون دانشگاهی و عدم وجود رشته نفت در غرب کشور از دیگر دلایل شکل‌گیری این دانشکده در استان کرمانشاه است.

وی به تأثیرگذاری راه‌اندازی دانشکده نفت بر این صنعت در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: از تأثیرات آن در حوزه بالادستی می‌توان به مطالعه میادین نفت و گاز به منظور افزایش بهره‌برداری از مخازن و در حوزه پائین‌دستی نیز استفاده از ظرفیت صنایع پتروشیمی‌ ال ای بی بیستون، اوره، آمونیاک و پتروشیمی پلیمر اشاره کرد.

حیاتی همچنین وجود خطوط انتقال نفت در استان را فرصتی برای انجام همکاری‌ مشترک دانشکده با این شرکت دانست و افزود: البته از سنوات گذشته همکاری‌هایی در این رابطه با شرکت خطوط انتقال استان داشته‌ایم، بطوریکه تاکنون 19 طرح پژوهشی تقاضا محور آن‌ها را در دانشگاه اجرا کرده ایم.

وی بابیان اینکه رشته مهندسی نفت در ایران دربرگیرنده چهار مهارتِ اکتشاف، حفاری، بهره‌برداری و مهندسی مخازن است، توضیح داد: در مقطع کارشناسی این چهار مهارت باهم ترکیب‌شده و در قالب رشته مهندسی نفت ارائه می‌شود.

این مسئول متذکر شد: دانشجویان رشته مهندسی نفت دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی در این چهار مهارت آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه بابیان اینکه در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی در دانشکده نفت جذب دانشجو داریم، یادآور شد: در آینده نیز مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را راه‌اندازی می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه