English

نماینده ولی فقیه در کردستان:

محیط زیست و منابع طبیعی ودیعه های الهی نزد ماست

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: محیط زیست و منابع طبیعی ودیعه های الهی نزد ماست که باید با جدیت نسبت به پاسداری از آن همت کنیم.

محیط زیست و منابع طبیعی ودیعه های الهی نزد ماست
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در بازدید از مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان و همچنین نهالستان ۱۳ هکتاری گریزه سنندج خطاب به کارکنان منابع طبیعی  گفت:  به کار خود اداری نگاه نکنید و با شور و شعف برای حفظ طبیعت روح افزا خدمت کنید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کارکنان منابع طبیعی مبلّغ حفظ طبیعت در جامعه باشند، افزود: حفط محیط زیست و نگاه حفاظتی به طبیعت، نگاهی توحیدی است.

حجت الاسلام پورذهبی بر لزوم استفاده از طبیعت به بهترین شیوه تاکید کرد و یادآور شد: زمین خواری، تپه خواری و جنگل خواری در کشور امری فراگیر است و تلاش شما باید حفظ این امانت الهی باشید.

 

لزوم نهادینه شدن حفظ منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: ۵۰ درصد از عرصه های طبیعی کشور را مراتع تشکیل می دهد و این مهم، نشان از ضرورت حفاظت از این عرصه ها را دارد.

بهزاد شریفی پور، بالاترین رسالت منابع طبیعی را حفظ منابع پایه از جمله آب و خاک و پوشش گیاهی برشمرد و افزود: از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری وسعت استان، یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار، یعنی ۶۲ درصد آن، توسط عوامل این اداره کل محافظت می شود.

وی با بیان اینکه این پهنه نیاز به مراقبت دارد و بدون مشارکت مردم ممکن نیست، اضافه کرد: ارزش زمین هر روز بیشتر می شود و این وضعیت، وظیفه ما خطیرتر می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: باید ارزش منابع طبیعی را در جامعه نهادینه و پایین دست حوزه های آبخیز را با مشارکت مردم تثبیت کرد.

شریفی پور از حمایت های نماینده ولی فقیه در کردستان تقدیر کرد و ادامه داد: این حمایت ها ما را دلگرم کرده تا امانت دار خوبی برای طبیعت باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه