English

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان:

ضرورت اجرای طرح مهاجرت معکوس به روستاها در کردستان

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان به طرح مهاجرت معکوس به روستاها پرداخت و افزود: امسال مشکل فاضلاب ۵۴ روستا با تامین ۴۰ هزار متر لوله حل شد که در تلاشیم با این اقدامات به مهاجرت معکس کمک کنیم.

ضرورت اجرای طرح مهاجرت معکوس به روستاها در کردستان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، سیروان بهرامی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته روستا اظهار کرد: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ در توزیع و جذب اعتبارات دهیاری ها شاهد رشد 188 درصد بودیم و در شش ماه امسال 20 درصد افزایش داشته است

وی افزود: با رویکرد جدید در صدد این بودیم که دهیاری ها به سمت و سوی ایجاد منابع درآمدی پایدار پیش ببریم که در سال گذشته تا به امسال 11 طرح کمیته ملی تسهیلات دهیاری در استان کردستان به ارزش  ۱۵ میلیارد تومان تصویب شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان، بیان کرد: سال گذشته 10 هزار و 681 متر لوله برای 52 روستای استان کردستان جهت ساماندهی فاضلاب خریداری شد.

بهرامی به تعداد پروانه های بهره برداری در روستاها پرداخت و گفت: تعداد پروانه های بهره برداری در روستاها سال گذشته نسبت به سال 1400 دارای رشد 23 درصدی بوده و در شش ماه امسال نیز تقریبا رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی به طرح مهاجرت معکوس به روستاها پرداخت و افزود: امسال مشکل فاضلاب ۵۴ روستا با تامین ۴۰ هزار متر لوله حل شد که در تلاشیم با این اقدامات به مهاجرت معکس کمک کنیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان ، به ایمن سازی راه های روستا اشاره و عنوان کرد: امسال ۴۲ میلیارد تومان جهت حوزه های راه و نوسازی مدارس، بازسازی و نوسازی قنوات و امکان ورزشی در فضاهای روستایی جذب شده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در استان کردستان یک هزار و 678 روستا و یک هزار و 314 دهیاری وجود دارد و ایجاد دهیاری برای ۳۶۴ روستای زیر ۲۰ خانوار هم در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۶ دستگاه کمپرسی برای روستاها به صورت رایگان تخصیص شد و برای اولین بار رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز با رویکرد جدید فعال شده است.

 مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان، گفت: در هفته دولت امسال ۵۱۵ پروژه عمرانی که متولی آن دهیاری ها بودند به ارزش 600 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

بهرامی افزود: سال گذشته به مناطق محروم استان ۱۵ میلیارد تومان جهت رفع مشکلات راه تخصیص داده شد امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه