English

استاندار کردستان:

مهمترین مصادیق جهاد تبین، تبین دفاع مقدس است

بزرگترین نقطه ضعف دشمنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه دوران دفاع مقدس تا کنون، خطای محاسباتی آنان در شناخت ملت ایران، ولایت فقیه و محوریت دینی این نظام است.

مهمترین مصادیق جهاد تبین، تبین دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در آیین رژه نیروهای مسلح استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اگر بعد از ۴۵ سال تا امروز از سخت ترین بحران ها عبور کردیم و در آستانه رسیدن به قله‌ها هستیم، ناشی از وجود ملت ایران با محوریت ولایت فقیه است.

وی دفاع مقدس را یکی از پرافتخارترین اوراق تاریخ کشورمان دانست و افزود: این افتخار نه فقط در دوران انقلاب اسلامی، بلکه در تاریخ ابتدای تشکیل کشور ایران تا کنون کم نظیر و بی نظیر است.

استاندار کردستان یادآور شد: هنوز زمان زیادی از تشکیل نظام نوپای اسلامی نگذشته بود که رژیم بعث با حمایت تمام قدرت‌های آن روز، برای نابودی این انقلاب جنگی نابرابر را شروع کردند که با مقاومت ملت ایران و هدایت امام راحل شکست خوردند؛ بنابراین وظیفه داریم دفاع مقدس را به درستی تحلیل و تبیین کنیم.

زارعی کوشا یکی از مهمترین مصادیق جهاد تبیین را تبیین دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: دفاع مقدس زمانی به وقوع پیوست که در داخل کشور نیز عناصری خودفروخته به اصالت انقلاب اسلامی اعتقاد نداشتند و دشمنان نیز گوشه گوشه مرزهای کشورمان را به بهانه های مختلف دچار ناامنی کرده بودند.

وی یادآور شد: با محوریت ولایت فقیه و امام راحل، کشتی انقلاب اسلامی به سلامت از دفاع مقدس عبور کرد و رژیم بعث را ساقط کردیم و آنچه که در دفاع مقدس روی داد، زبونی و خاری دشمنان و خطای محاسباتی آنان بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه دفاع مقدس از بزرگترین معادن تجربه ملت ایران است، اضافه کرد: در طول تاریخ کشورمان، هر زمان جنگی روی داد، بخشی از خاک کشور به دست دشمنان افتاد اما در دوران دفاع مقدس، یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن نیفتاد که برگ زرینی در تاریخ افتخارات رزمندگان و ملت ایران است.

زارعی کوشا ادامه داد: آیندگان به حال ما غبطه خواهند خورد، چراکه شهدای دوران دفاع مقدس و بزرگانی چون شهید قاسم سلیمانی که نه تنها انسانی مخلص بلکه حکیمی الهی بود را تجربه نکردند.

وی با اشاره به اینکه هر گاه از تجربیات دوران دفاع مقدس به درستی استفاده کردیم، موفق عمل کردیم، ادامه داد: امروز ایران به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی تبدیل شده است‌.

استاندار کردستان به اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: آنان که سال گذشته از جمله منافقین و سلطنت طلبان و ضدانقلاب به خیال خام خود به دنبال نابودی نظام اسلامی بودند امروز در دنیا آواره هستند و سرشکسته تر و ذلیل تر از هر زمانی هستند و این عاقبت کسانی است که با انقلاب اسلامی دربیفتد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم گفت: دفاع مقدس، دورانی است که مظلومیت و در عین حال اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و مردم ایران امروز قدردان تلاش و مجاهدت رزمندگان و شهدا هستند.

سردار امان الله گشتاسبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید و جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس است، افزود: مقاومت امروز ما در مقابل دنیای استکبار، برگرفته از دوران دفاع مقدس است و باید با قدرت ادامه یابد.

از ۳۱ شهریور تا ششم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه و در سالروز آغاز حمله رژیم بعث به کشورمان، هر ساله با نمایش اقتدار نظامی و با حضور مردم و مسوولان برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه