English

رئیس کمیته کنترل مسابقات والیبال زیر ۱۷ سال جهان به یک ایرانی رسید

امیرطلوع‌کیان از سوی فدراسیون جهانی والیبال به ریاست کمیته کنترل نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان انتخاب شد.

رئیس کمیته کنترل مسابقات والیبال زیر ۱۷ سال جهان به یک ایرانی رسید
به گزارش خبرگزاری موج

، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور (۲۴ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۴) به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

امیر طلوع‌کیان که طی سال‌های گذشته علاوه بر مشارکت فعال و مؤثر در تدوین قوانین، مقررات، تقویم و فرمول رویدادهای بین‌المللی، با مدیریت در مسابقات سطح یک همچون لیگ ملت‌ها، چلنجرکاپ، قهرمانی‌های آسیا و جهان و… اعتماد بین‌المللی را به خود جلب کرده، در حالی به ریاست کمیته کنترل مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان انتخاب شده که این رقابت‌ها از حیث برگزاری هم‌تراز با رویدادهای سطح یک جهان ارزش‌گذاری شده و ضمن رقابت فنی ۱۶ تیم و معرفی استعدادهای درخشان والیبال جهان، از منظر داوری نیز برای فدراسیون بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

فدراسیون جهانی والیبال از حداکثر ۲۵ داور بین‌المللی، که طی چهار سال گذشته سه مرحله گزینشی اولیه شامل عملی، کتبی و مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذاشتند و برای قضاوت در رویدادهای سطح اول جهان در سال‌های آینده از سوی کنفدراسیون‌های پنج‌گانه کاندیدای دریافت کتگوری جهانی شده‌اند، برای قضاوت در این رقابت‌ها دعوت می‌کند تا در خلال داوری این مسابقات ضمن گذراندن آخرین آزمون سطح یک خود از راهنمایی‌های خبرگان کمیته کنترل بهره‌مند شوند.

آزمون کتگوری داوری جهان هر چهار سال یک بار از سوی فدراسیون جهانی با انتخاب یک رویداد بین‌المللی برگزار می‌شود که این بار قرعه به نام مسابقات پسران زیر ۱۷ سال جهان افتاده است.

ویلی پارِدس (رئیس کنونی کمیته داوران جهان از آرژانتین)، سندی استیل (رئیس پیشین کمیته داوران، و مفسر قانون بازی از اسکاتلند)، فرانس لودرس (المپین بازنشسته و مدرس داوری و قوانین از هلند) و گای برادبری (المپین بازنشسته و مدرس داوری و قوانین از کانادا) اعضای کمیته کنترل نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان در زمینه ارزیابی و هدایت داوران هستند.

این مسابقات از حیث برگزاری نیز با مقررات به‌روز و تکنولوژی همراه خواهد بود و در طول این مسابقات ممنوعیت دریافت سرویس با پنجه، مقررات تبلت و محدودیت زمانی سرویس (Serve Clock) و سیستم ویدئوچک هم از مرحله حذفی در سالن اصلی مسابقات اعمال می‌شود.

به همین منظور فدراسیون جهانی اینارا بروکانه، ناظر فنی باسابقه اروپا، لیگ‌ملت‌ها و جایزه بزرگ جهان از لاتویا را همراه با هوبرت توماشفسکی (لهستان) و جان سوان (اسکاتلند) به عنوان اعضای کمیته کنترل در بخش نظارت فنی رقابت‌ها مأمور کرده است.

همچنین با توجه به ضرورت دقت در ثبت آمار فنی عملکرد تیم‌ها و اهمیت پوشش تمام الکترونیک این مسابقات یوردان ژچف (بلغارستان) ناظر فنی قهرمانی جهان و لیگ ملت‌ها که در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۱ – ایران و ۲۰۲۳ – آرژانتین نیز ریاست کمیته کنترل را بر عهده داشت، به عنوان مسؤول VIS در کمیته کنترل این مسابقات عضویت یافته است.​

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه