English

استرالیا به سختی از سد هندی‌ها گذشت

مسابقه تیم های ملی فوتبال استرالیا و هند با برتری دو گله کانگوروها به پایان رسید.

استرالیا به سختی از سد هندی‌ها گذشت
به گزارش خبرگزاری موج

، تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و هند در اولین بازی گروه B مسابقات جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه احمد بن علی و با قضاوت یوشومی یاماشیتا داور زن اهل ژاپن به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری دو بر صفر تیم استرالیا به پایان رسید. جکسون ایروین و جردن باس دو گل استرالیا در این بازی را وارد دروازه هند کردند.

ترکیب استرالیا: متیو رایان، عزیز بهیچ، کای روولز، هری سوتار، گتین جونز، کرگ گودوین (۷۲- جردن باس)، جکسون اروین، کیانو باکوس (۸۲- اونیل)، کانر متکالف (۶۴- رایلی مک گری)، مارتین بویل (۶۳- ساموئل سیلو را)، میشل دوک (۷۳- فورنارولی)

ترکیب هند: گورپریت سینگ ساندو، سوبحشیش بوسه (۷۵- میش را)، راهول بهیکه، ساندش جینگان، نیخیل پوجاری دیپاک تانگوری (۷۹- انیرود تاپا)، منویر سینگ، لالنگماویا رالته، لالیانزوالا چهانگته (۸۸- سینگ)، سورش سینگ (۷۵- کولاکو)، سونیل چتری (۸۸- سینگ)

 

شروع خوب استرالیا

بازیکنان استرالیا بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند و چند موقعیت نصف و نیمه روی دروازه هند خلق کردند که ثمری برای کانگروها (لقب تیم ملی استرالیا) نداشت.

 

پیرترین بازیکن جام همچنان خطرناک

پس از چند موقعیت تیم استرالیا، در دقیقه ۱۴ بازیکنان هند حمله را به سمت دروازه استرالیا تدارک دیدند که ضربه سر «سونیل چتری» کاپیتان ۳۹ ساله هندی به شکلی خطرناک از کناره دروازه رایان راهی اوت شد تا تنها حمله هندی‌ها در این نیمه بی حاصل باشد.

 

فرصت سوزی ایروین روی اشتباه دروازه بان هند

در دقیقه ۲۱ گورپریت سینگ دروازه بان هند صاحب توپ شد اما در مواجه با مهاجم استرالیا سراسیمه به توپ ضربه زد که در نزدیکی محوطه جریمه در اختیار بازیکن استرالیا قرار گرفت و توپ به ایروین رسید و او اقدام به شوت زنی کرد که سینگ به خوبی آن را مهار کرد و در ریباند هم سودی برای استرالیا نداشت تا مهم‌ترین فرصت گلزنی این تیم در نیمه اول از بین برود.

استرالیایی‌ها موقعیت‌های زیادی را روی دروازه هند به وجود آوردند که در یکی از آنها در محوطه جریمه توپ به بویل رسید اما شوت این بازیکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه هند به بیرون رفت تا این بازیکن هم در به ثمر رساندن گل ناکام بماند.

استرالیا در نیمه اول ۱۲ شوت به سمت دروازه هند داشت و در طرف مقابل هندی‌ها فقط دو شوت داشتند. از ۱۲ شوت استرالیا تنها دو شوت آنها در چارچوب بود که نشان از بی دقتی بازیکنان آنها در نیمه اول حکایت داشت.

استرالیا در این نیمه ۱۲ کرنر داشت که آمار جالبی را در جام ملت‌های ۲۰۲۳ به سود خود به ثبت رساند. همچنین کانگوروها ۷۱ درصد و هندی‌ها ۲۹ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

 

اولین حمله در نیمه دوم گل شد

بازیکنان استرالیا در نیمه دوم هم همانند نیمه اول کار را هجومی آغاز کردند و پس از پنج دقیقه از نیمه دوم از سمت راست حمله را به سمت دروازه هند تدارک دیدند و روی دفع اشتباه سینگ توپ در محوطه جریمه به «جکسون ایروین» و او توانست با شوتی دقیق قفل دروازه هند را باز کند تا اولین گل این بازی و اولین گل استرالیا در جام ملت‌های ۲۰۲۳ را به نام خود به ثبت برساند.

 

تعویض طلایی گراهام آرنولد

تیم ملی فوتبال استرالیا که در نیمه دوم کاملاً نسبت به هند برتری داشت توانست در دقیقه ۷۲ صاحب دومین گل خود شود. «رایلی مک گری» باز هم از سمت راست حمله را به سمت دروازه هند شکل داد و پس از جاگذاری مدافع مقابل خود توپ را در عرض و به صورت زمینی به سمت دروازه هند ارسال کرد که در غفلت مدافعان هند توپ به «جردن باس» که به تازگی وارد زمین شده بود رسید و او توانست با ضربه زمینی دروازه خالی از دروازه‌بان هند را برای دومین بار باز کرد تا به تعویض طلایی گراهام آرنولد سرمربی استرالیا تبدیل شود.

 

خوش شانسی هند مانع از گلزنی مجدد باس شد

در دقیقه ۸۸ و روی حمله بازیکنان استرالیا، جردن باس بار دیگر در محوطه جریمه صاحب توپ شد و اقدام به شوت زمینی کرد که توپ با خوش شانسی هندی‌ها به صورت میلیمتری از کنار دروازه به بیرون رفت تا نتیجه بازی دو بر صفر باقی بماند.

در دیگر دیدار این گروه و از ساعت ۲۱ تیم‌های ملی ازبکستان و سوریه به مصاف هم می‌روند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه