English

قهرمان جهان مسابقات شطرنج مشخص و مقصولو چهاردهم شد

مسابقات شطرنج قهرمانی سریع جهان که در شهر تاریخی سمرقند برگزار و مگنوس کارلسن توانست برای پنجمین بار قهرمان شطرنج سریع جهان شود.

قهرمان جهان مسابقات شطرنج مشخص و مقصولو چهاردهم شد
به گزارش خبرگزاری موج

​، مسابقات شطرنج قهرمانی سریع جهان که در شهر تاریخی سمرقند در جریان بود با شناخت نفرات برتر پایان یافت.

در این رویداد طبق انتظار، مگنوس کارلسن توانست برای پنجمین مرتبه قهرمان شطرنج سریع جهان شود.ولادیمیر فدوسیف و یو یانگی به ترتیب توانستند جایگاه دوم و سوم را تصاحب کنند.

همچنین پرهام مقصودلو با کسب ۹ امتیاز به علت پوئن شکنی کمتر نسبت به سایر رقبا در جایگاه چهاردهم(سوم مشترک) قرار گرفت و برنده جایزه ۱۴۰۰۰ دلاری شد.پویا ایدنی هم با کسب ۸ امتیاز توانست در رده ۳۲ جدول قرار گرفته و جایزه ۱۵۰۰ دلاری را تصاحب کند.بردیا دانشور با کسب ۷/۵ و محمدامین طباطبایی با ۷ امتیاز به کار خود در شطرنج سریع پایان دادند.

اما در بخش بانوان آنستازیا بودناروک توانست قهرمان سریع جهان شود و هامپی کونرو و لی تینجیه توانستند در رده دوم و سوم جدول رده بندی قرار بگیرند.

از نکات قابل توجه اینکه مهرداد پهلوان زاده و امیرعرفان هاشمی که در این رویداد به عنوان داور حضور داشتند با توجه به نظر سرداور مسابقات، در بالای جدول حضور داشته و به ترتیب قضاوت استیج یک مسابقات که حساسترین بازی ها در آن جریان داشت را بر عهده داشتند.

از امروز مسابقات برق آسا جهان برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه