English

رئیس فدراسیون فوتبال ایران:

ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیا است

بنا بر گفته رئیس فدراسیون فوتبال ایران، انتخاب مجید جلالی به عنوان Technical Director (مدیر فنی) پیشرفت زیادی برای فوتبال ایران به همراه می‌آورد.

ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیا است
به گزارش خبرگزاری موج

، مهدی تاج عصر یک‌شنبه در مراسم معارفه مجید جلالی به عنوان Technical Director اظهار کرد: ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست و برد یا باخت فقط نتیجه یک مسابقه است. ژاپن ممکن است در یک بازی مقابل ما یا تیم دیگری شکست بخورد یا ببرد، برد و باخت آن‌ها کاری به حرفی که می‌زنم ندارد. هر آنچه که امروز برنامه آن را داریم، در ژاپن آن را عملی کرده‌اند. اهداف خوب تعریف کردند و آن را تبدیل به رفتار کردند. درست نیست که بگوییم قبلا در فدراسیون هیچ چیزی نبوده است. در گذشته هم کارهایی بوده و الان تیم ملی فوتبال ما در رده دوم آسیاست. 

او ادامه داد: فوتسال ما ششم دنیاست و فوتبال ساحلی ما در رده چهارم و پنجم دنیاست. به دنبال قهرمانی در آسیا هستیم. آیا این‌ها کافی است؟ نه. درست این برنامه‌ای است که راه‌اندازی می‌کنیم. پست Technical Director در واقع زحمات تمام بخش‌هایی که برای فوتبال زحمت می‌کشند را به هم متصل می‌کند. مثلا ما تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید و بزرگسالان را داریم ولی این که همه آن‌ها به یک روش بازی کنند و این که ما به سبک دیگری بخواهیم مربی انتخاب کنیم، این باید یک روش مشخصی داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز خوشحالی از انتخاب مجید جلالی در سمت جدیدش گفت: خیلی خوشحالم و این کاری است که می‌پسندم و بقیه هم می‌پسندند. این کار نباید مستلزم مدیران باشد و باید فراتر از آن‌ها باشد. اگر مدیر فدراسیون عوض شد هم این کار باید ادامه داشته باشد. من یک زمانی به فولاد مبارکه رفتم و عضو هیات مدیره کارخانه بودم، تشکیلات کاملا مهندسی و استاندارد داشتند. همه چیز آن‌ها مشخص بود و چیزی فراتر از اختیارم از من نمی‌خواستند. یک آموزش‌هایی دیدم تا در آن پست فعالیت داشته باشم ولی چیزی که مسلم بود می‌گفتیم که خیلی کارها را می‌خواهیم انجام دهیم اما بعدا دیدیم کارهایی که باید طبق برنامه پیش می‌رفت را انجام دادیم.

وی با اشاره به نقش مجید جلالی گفت: ما باید علمی پیش برویم و نقطه شروع و پایان داشته باشیم. ما هر کسی از ما انتقاد دارد را قبلا خودمان گفتیم ولی این بار باید خیلی درست کار را متر کنیم که دقیقا کجای کار هستیم. ارزیابی خیلی مثبتی از این حرکت دارم و معتقدم که بخشی از کشورهای آسیا این کار را انجام می‌دهند و برخی هم به دنبال نتیجه‌گرایی رفته‌اند که خودشان تعابیر مختلفی دارند. به نظرم مسیری که پیش گرفتیم خوب است و بهترین گزینه بود. من خودم با آقای کوزو تاشیما صحبت کردم که آدم استانداردی است و رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن است. بسیار با ما رفیق است و شاید با او بیش از ۱۰ ساعت حرف زدم. جزو ۱۶ نفر تصمیم گیرنده اصلی AFC است. از قبل به من گفته بود اگر می‌خواهید توسعه داشته باشید باید این مسیر را بروید. باید با شهرداری و وزارت ورزش و جوانان همکاری کنیم تا در این سبکی که می‌خواهیم پیش برویم. برخی اوقات نمی‌توانیم حلقه‌های اتصال را به‌هم برسانیم که آهسته آهسته باید کار کنیم تا این روند را انجام بدهیم.

تاج پس از پایان مراسم در جمع خبرنگاران درباره این انتصاب گفت: بودجه این کار را AFC و فیفا می‌دهند که باید خرج این کار شود. پولی هم باید خودمان بگذاریم و هتل ما با امکانات خیلی خوب افتتاح می‌شود. ما بودجه ساختمانی را خرج این کار نکردیم و این کمیته بالاتر از بقیه کمیته‌ها قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه