English

چهار نماینده ایران در کشتی آزاد امروز از راهیابی به نیمه‌نهایی قهرمانی جهان بازماندند

رقابت‌های جهانی کشتی آزاد با برگزاری چهار وزن دوم شامل ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم از ساعت ۱۲ به وقت ایران در سالن ورزشی اشتارک آره‌نا شهر بلگراد پیگیری شد و چهار نماینده ایران از صعود به دور نیمه نهایی بازماندند.

چهار نماینده ایران در کشتی آزاد امروز از راهیابی به نیمه‌نهایی قهرمانی جهان بازماندند

به گزارش خبرگزاری موج، میلاد والی‌زاده با شکست برابر دارنده مدال طلای جهان از راهیابی به نیمه نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم بازماند. امیرعلی آذرپیرا نیز در وزن ۹۲ کیلوگرم از دور پیکارهای جهانی حذف شد. کامران قاسمپور در ۲ سال گذشته در این وزن مدال طلا گرفته بود.

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان نخستین مرحله از انتخابی المپیک پاریس روزهای ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه در بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار می‌شود.

این پیکارها امروز (یکشنبه) با برگزاری چهار وزن دوم شامل ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم از ساعت ۱۲ به وقت ایران در سالن ورزشی اشتارک آره‌نا شهر بلگراد پیگیری شد.

امیرعلی آذرپیرا نخستین نماینده ایران بود که گام به روی تشک مبارزه گذاشت. قهرمان امیدهای جهان که در این رقابت‌ها جایگزین کامران قاسمپور شده در نخستین تجربه جهانی خود در رده سنی بزرگسالان برابر چانگ کره‌ای با اقتدار به برتری رسید. امیرعلی در این دیدار موفق شد نماینده کره‌ را با امتیاز عالی ۱۱ بر صفر شکست دهد.

امیرعلی آذرپیرا دارنده طلای امیدهای جهان در این مرحله به مصاف زاهید والنسیا رفت که متاسفانه با ارایه یک کشتی بحث بر انگیز با نتیجه ۱۲ بر ۹ شکست خورد.

زاهید والنسیا لحظاتی پیش در مبارزه خود برابر عثمان نورماگمدوف از جمهوری آذربایجان شکست خورد و با این نتیجه آذرپیرا از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۲۷ شرکت کننده دارد، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم رمضان ساری از ترکیه را ۹ بر ۴ شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. دارنده ۲ مدال نقره جهان در این مرحله به مصاف احمد عثمان‌اف از روسیه رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

عثمان‌اف در مرحله نیمه نهایی عباس‌اف از جمهوری آذربایجان را پیش رو دارد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، میلاد والی‌زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک رضوان کواکس از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۴ علی عباس رضازاده قهرمان اروپا از جمهوری آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۲ بر ۲ مقابل زلیم خان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به کار خود در گروه بازنده‌ها ادامه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه