English

لیلا اوتادی چند زندانی را عید فطر آزاد می کند؟

لیلا اوتادی در برنامه «جنت‌آباد» رادیو تهران اعلام کرد به دنبال آزادی چند زندانی مالی در عید سعید فطر است.

لیلا اوتادی چند زندانی را عید فطر آزاد می کند؟
به گزارش خبرگزاری موج

، لیلا اوتادی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص آزادی ۹ زندانی جرایم غیر عمد سرپرست خانوار تربیت حیدریه و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده قبل از شروع سال ۱۴۰۳، در گفت‌وگو با برنامه «جنت آباد» رادیو تهران در خصوص هدفش از این اقدام گفت: فکر می‌کردم باید شادی این انسان‌ها را از آزادی که برای‌شان اتفاق می‌افتد، ببینم. هر فردی حتی برای یک بار هم که شده با پرداخت مبالغ کم می‌تواند یک زندانی را آزاد کند. این زندانی می‌تواند پدر، مادر، فرزند و سرپرست یک خانواده باشد. این کار به خانواده روحیه جدیدی می‌دهد. ما می‌توانیم با محبت خودمان، در زندگی این انسان‌ها دست خدا باشیم که بسیار هم لذت‌بخش است.

وی یادآور شد: برای اولین‌بار در سال ۸۶ به همراه چند نفر از دوستانم حدود ۱۲ نفر زندانی زندان اوین را آزاد کردیم و پس از آن خودم گه‌گاهی این کار را انجام می‌دادم. بعد از فیلم «آزادی به قید شرط» هم به عنوان سفیر آزادسازی زندانیان انتخاب شدم. این امر تشویق و یادآوری برای من بود تا این کار را بیشتر انجام دهم. نزدیک عید نوروز هم به روستای زاوه تربیت حیدریه در مناطق محروم کشور رفتیم و ۹ زندانی جرایم غیر عمد زندان این روستا را آزاد کردیم.

اوتادی با بیان اینکه شخصا به آزادسازی زندانیان علاقه دارد گفت: کارهای خیر مثل حمایت از کودکان معلول و بی‌سرپرست و جهیزیه‌دادن هم لذت‌بخش است اما آزادسازی زندانیان آن هم در شب عید لذت زیادی دارد که امیدواریم همه آن را تجربه کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه بعد از تعطیلات نوروز چند زندانی دیگر هم آزاد خواهند شد، گفت: برای عید سعید فطر این‌کار انجام خواهد شد. به دنبال این هستیم که بتوانیم تعداد بیشتری از زندانیان را که بدهی آنها کمتر است آزاد کنیم. چون برخی بدهی زندانیان بسیار هنگفت است و طرف مقابل معمولا نمی‌بخشد و مهیاکردن این مبالغ سخت است.

این بازیگر سینما و تلویزیون متذکر شد: تعدادی از این عزیزان زندانی جرایم غیر عمد که طی سالها دیده‌ام آدم‌هایی بودند که ورشکسته شده و مشکل چک داشتند و عملا در این بین هیچ‌کاره بودند. از همه هموطنان می‌خواهم برای دادن چک حتی به اعضای خانواده خود دقت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه