English

پنج میلیون مسافر نوروزی در استان قم تردد کردند

مدیرکل امور رفاهی استانداری قم گفت: پنج میلیون و ۲۴۷ هزار و ۵۶۳ مسافر در تعطیلات نوروز تا پایان سوم فروردین‌ماه در این استان تردد کردند.

پنج میلیون مسافر نوروزی در استان قم تردد کردند
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حمیدرضا جعفری روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: آمار فوق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد کاهش‌ یافته‌است.

وی اظهار کرد: ستاد تسهیلات زائران استان قم ویژه خدمات نوروزی آمادگی خود را قبل از نیمه شعبان با کمیته ۱۲ گانه انجام داده و تا پایان تعطیلات نوروزی این همکاری ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص اسکان زائران و مسافران نوروزی گفت: تاکنون افزون بر ۱۴۳ هزار نفر در هتل‌ها، بوستان‌های شهری، مساجد، مدارس و مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) اسکان یافته‌اند.

جعفری در ادامه گفت: بیشترین تلاش ما برای اسکان مسافران نوروزی استفاده از مکان‌های سرپوشیده و مطمئن مانند مدارس است که تاکنون ۲۷۰ مدرسه آماده شده تا مسافران از امکانات بیشتری نسبت به سایر مکان‌ها برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های بین‌راهی از قبیل پلیس‌راه، هلال‌احمر، حمل‌ونقل جاده‌ای تا پایان تعطیلات فعال هستند و تذکرات لازم را به مسافران برای راهنمایی دقیق مسیر انجام می‌دهند.

وی افزود: کمیته بازرسی و نظارت عملکرد بر دستگاه‌ها در حال گشت‌زنی شبانه روزانه در صنف‌ها هستند و نظارت کامل بر قیمت و بهداشت را در سطح شهر انجام می‌دهند.

جعفری عنوان کرد: از فاصله ۲۵ کیلومتری استان سامانه قم زائر برای مسافران ارسال می‌شود و تمامی امکانات و نیازهای لازم از قبیل پارکینگ، هتل و اماکن تاریخی در این سامانه وجود دارد و تلفن گویا ۱۳۷ در شبانه‌روز پاسخگو به سئوالات مسافران است.

وی در پایان گفت: ظرفیت رسمی اسکان در استان ۱۴ هزار تخت بیشتر نیست و با توجه‌ به اقدامات ستاد تسهیلات زائران ظرفیت اسکان در مناسبت‌ها به روزانه بیش از ۶۰ هزار زائر افزایش‌ یافته‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه