English

یک مستند بلند درباره نلسون ماندلا در هالیوود ساخته می‌شود

کارگردان فیلم‌های هالیوودی، «آنتونی فوکو» قرار است یک مستند بلند را درباره نلسون ماندلا کارگردانی نماید.

یک مستند بلند درباره نلسون ماندلا در هالیوود ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، این مستند با عنوان موقت «دردسرساز: داستان پشت نوارهای ماندلا» از مصاحبه های صوتی تازه کشف شده با خود ماندلا برای ارائه تصویرس صادقانه، دقیق و قطعی از مردی استفاده می کند که نمادی جهانی از عدالت، امید و انسان جهانی است.

«آنتونی فوکوا» کارگردان فیلم‌هایی چون «روز تمرین»، با دوست صمیمی ماندلا و هم سلولی سابق او «مک ماهاراج» در این پروژه همکاری کرده است. ماهاراج در حالی که ۱۲ سال را در کنار ماندلا در سلول کوچکی در جزیره روبن گذراند، زندگی نامه ماندلا را پیش از اینکه در نهایت به صورت قاچاق از زندان بیرون آورد، رونویسی کرد. او بعدها در دولت ماندلا وزیر شد.

این فیلم با استفاده از مصاحبه‌های صوتی اخیراً کشف شده از ماندلا که تجربیات زندگی او را بازگو می‌کند، و همچنین تاملات شخصی ماهاراج، نیروهایی را که نماد جهانی نلسون ماندلا را شکل داده‌اند، آشکار می‌کند. ماندلا که به مدت ۲۷ سال در زندان بود، تبدیل به مبارز آزادی شد و از زندان به کشوری در آستانه یک نژادپرستی خشونت آمیز رفت تا اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک آفریقای جنوبی شود.

به گزارش ورایتی، «فوکوا» در این باره گفت: «این مایه افتخار است که داستان ناگفته ماندلا را روی پرده بیاورم، مردی که در تمام عمرم به او احترام گذاشته ام. برای دهه‌ها، ماندلا و همراهانش در غیرانسانی‌ترین شرایط قابل تصور قرار گرفتند. با این حال، آنها با عشق و بخشش در قلب خود از زندان بیرون آمدند و به جای انتقامجویی، به دنبال اتحاد کشور بودند. شفقت و قدرت درونی، ماندلا را قادر ساخت تا تغییرات معناداری ایجاد کند. این فیلم بررسی می‌کند که ماندلا چگونه با انسانیت دست نخورده خود از مصیبت‌های خود گذشت و سیاستمدار سخت‌گیر و زیرک پشت شخصیت نمادین او را آشکار می‌کند. من فوق‌العاده خوش شانس هستم که در این پروژه با مک ماهاراج شریک هستم که تجربیات، هوش و خاطره دایره‌المعارفی سال‌هایش در کنار ماندلا بسیار ارزشمند است».

ساخت این مستند در آفریقای جنوبی آغاز شده که با مصاحبه با تعدادی از رفقای سابق ماندلا و دیگر چهره‌های کلیدی آن زمان همراه خواهد شد.

کمپانی «Lorton Entertainment» تامین مالی این پروژه را بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه