English

بازار داغ گالری‌های پایتخت در روزهای سرد زمستان

نمایشگاه‌هایی همچون «خیال دشت»، «به موازات خیال»، «عقل سرخ» و «برگشت‌ناپذیر» در نگارخانه‌های پایتخت برپا هستند.

بازار داغ گالری‌های پایتخت در روزهای سرد زمستان
به گزارش خبرگزاری موج

روزهای سرد زمستان فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «امکان بودن»، آثار فریدون آو نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت، «برای زنی که نمی‌شناسم»، «خیال دشت»، «بازمانده از عجایب الخلایق»، «شب عکس تئاتر»، «پرنیان شفق» و «سنگ‌ها سخن می‌گویند» جمعه- هشتم دی ماه- در گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند.

همچنین نمایشگاه‌هایی از ماه گذشته در بعضی از گالری ها همچنان برپا هستند که در این گزارش به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

«تصویر امروز» در گالری ایکس هما

نمایشگاه گروهی «تصویر امروز» هشتم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا یکم بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.

 

«امکان بودن» در گالری شمیس

نمایشگاه گروهی سرامیک، مجسمه «امکان بودن» با آثار هنرمندان؛ بهاره خدائی انارکی، الهه حسینی، مریم طالبی، آناهیتا طیبی با گردآوری صادق باقری هشتم دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه دانیالی، پلاک هشت افتتاح می‌شود و تا ۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

 

آثار فریدون آو در گالری فَر

نمایشگاه آثار فریدون آو نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت هشتم دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری فَر به نشانی فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۱۷ افتتاح می‌شود و تا ۲۲ دی ماه ساعت ۱۴ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روز‌های شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی تعطیل است.

 

«رویِ دستِ دریا» در گالری اِو

نمایشگاه انفرادی محمد زحمتکش با عنوان «رویِ دستِ دریا» هشتم تا ۲۲ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ و دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری اِو به نشانی خیابان کریمخان، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج دایر است. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است.

 

«برای زنی که نمی‌شناسم» در گالری شیدایی

نمایشگاه انفرادی نازلی عباسی با عنوان «برای زنی که نمی‌شناسم» هشتم تا ۲۲ دی روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک دایر است. گالری روز‌های شنبه تعطیل است.

 

«خیال دشت» در گالری با

نمایشگاه «خیال دشت» با آثاری انتزاعی و طبیعت‌محور از صدف کباری هشتم تا ۲۲ دی هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و روز‌های جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری با به نشانی بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در فضای ذهنم قدم می‌زنم و از کنار کوه‌های سر به فلک کشیده و پر از صخره عبور می‌کنم، به داخل جنگل مرموز و اسرارآمیز قدم می‌گذارم و ناگهان خود را در ساحل دریایی آرام و زیبا می‌بینم. می‌خواهم این صحنه‌ها را به تصویر بکشم، تصویری از طبیعتی که در ذهن من شکل گرفته است. این آثار انباشت ناخودآگاه من است و حضور این نقش‌مایه‌ها رویدادی است که از ذهن من برمی‌خیزد و در متن تصویر و تغییرپذیری اثر نقش موثری دارند.»

 

«نَ- ماند» در گالری عصر

نمایش آثار نقاشی فاطمه پاشا با عنوان «نَ- ماند» هشتم تا ۲۲ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

 

«به موازات خیال» در گالری اِچ

نمایشگاه انفرادی حسین شیرازی با عنوان «به موازات خیال» هشتم دی ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری اِچ به نشانی خیابان شریعتی، روبه روی دولت، کوچه میرزا تاراج، پلاک ۱۰ افتتاح می‌شود و تا ۲۲ دی همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

 

«سرنمون» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی داور یوسفی با عنوان «سرنمون» هشتم تا ۲۰ دی شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«بازمانده از عجایب الخلایق» در گالری نگاه

سی و یکمین نمایشگاه انفرادی مجسمه‌های قدرت الله عاقلی با عنوان «بازمانده از عجایب الخلایق» هشتم تا بیستم دی هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، پلاک ۶۴ برپاست. گالری روز‌های دوشنبه تعطیل است.

 

«شب عکس تئاتر» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه نخستین جشن «شب عکس تئاتر» هشتم دی ساعت ۱۷ در گالری‌های استاد میرمیران و پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۱۸ دی میزبان علاقه‌مندان است.

پس از انتشار فراخوان این جشن برای اعضای انجمن صنفی عکاسان تئاترایران، ۴۵۵ اثر از ۹۲ عکاس به نخستین جشن «شب عکس تئاتر» ارسال شد که در نهایت ۶۰ اثر به بخش نمایشگاه راه پیدا کرده است. هیئت داوران این رویداد هنری متشکل از حمید جبلی، محمود کلاری، سیف‌الله صمدیان، سیامک زمردی مطلق و هادی نوید هستند.

همچنین نمایشگاه عکسی از آثار حمید جبلی در کنار نمایشگاه «شب عکس تئاتر» برپا می‌شود. در این نمایشگاه ۳۰ عکس از جبلی که آن‌ها را به انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران هدیه کرده، در سالن استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

خانه هنرمندان ایران روز‌های شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید روز‌های یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

 

«عقل سرخ» در گالری ثالث

نمایشگاه آثار مهدی مشایخی با نگاهی به رساله شیخ شهاب الدین سهروردی با عنوان «عقل سرخ» هشتم تا ۱۸ دی هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱، جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان‌زند بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

 

«پیوست به مرگ» در شم

نمایشگاه انفرادی حسین موسوی فراز با عنوان «پیوست به مرگ» هشتم تا ۱۸ دی به جز پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شم به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهیدسنجابی (بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک هشت، طبقه اول، واحد ۱۲ دایر است.

 

«پرنیان شفق» در نگارخانه شفق

نمایشگاه نقاشی گروهی «پرنیان شفق» با آثار مریم بهاری، آزیتا پاکنژاد، شراره تاج و سعیده جوشقانی به سرپرستی جواد علمی نیا هفتم دی ساعت ۱۴ در نگارخانه شفق واقع در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده افتتاح می‌شود و تا ۱۶ دی به غیر از روز‌های تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۵ ادامه دارد. این نمایشگاه شامل ۲۷ اثر با موضوع تصاویر پرندگان با استفاده از تکنیک آبرنگ است.

 

«ملودی نقش» در نگارخانه هنر

نمایشگاه نقاشیخط «ملودی نقش» با نمایش آثار سید محمدمهدی موسوی هشتم دی از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب گشایش می‌یابد و تا ۱۸ دی هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ برپاست. نگارخانه ۱۵ دی نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است. در این نمایشگاه ۱۷ اثر نقاشیخط با تکنیک ترکیب مواد به نمایش درمی‌آید.

 

«ناتمام» در یافته

نمایشگاه انفرادی فرزانه حسینی با عنوان «ناتمام» هشتم تا ۱۵ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در فضای عمق‌یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی پلاک هشت برپاست.

 

«سنگ‌ها سخن می‌گویند» در گالری جاوید

نمایشگاه آثار نقاشی مهدی اخویان با عنوان «سنگ‌ها سخن می‌گویند» هشتم تا ۱۵ دی به جز یکشنبه‌ها ساعت ١۶ تا ۲۰ در گالری جاوید به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، ابتدای زرتشت غربی، خیابان یزدان، شماره ۱۷، واحد یک برپاست.

 

«آنچه گذشت» در گالری کاما

نخستین نمایشگاه انفرادی رضا عبدالحی با عنوان «آنچه گذشت» هشتم دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری کاما به نشانی جردن، خیابان دیدار شمالی، کوچه کیش شرقی، پلاک ٢٠ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ دی ساعت ۱۴ تا ۲۰ دایر است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

 

«ناهمگونی» در نقش‌جهان

نمایشگاه آثار نقاشی سارا علیرضایی با عنوان «ناهمگونی» با نمایشگاه‌گردانی رضا عنصری هشتم دی ساعت ۱۶ در نگارخانه نقش‌جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ دی ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

 

«سه رخ» در نگارخانه عالی

نمایشگاه مجسمه، نقاشی و طراحی گرافیک «سه رخ» شامل مجموعه آثاری از علی‌اصغر یوزباشی، ناصر سیفی، سیدحمید شریفی‌آل‌هاشم چهارم تا ۱۲ دی شنبه تا چهارشنبه به جز روز‌های تعطیل هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ دایر است.

 

«تخته‌بند تن» و «برای تغییر، برای دیدن...» در گالری اعتماد

نمایشگاه‌های انفرادی حسین آزادی با عنوان «تخته‌بند تن» و نگار قیامت با عنوان «برای تغییر، برای دیدن...» یکم تا ۲۶ دی جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اعتماد میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«ورانداز» و «تقطیع خاکستری» در گالری سو

نمایشگاه گروهی «ورانداز» با گردآوری شیرین قراویسکی و نمایشگاه انفرادی یاسمین صالحی با عنوان «تقطیع خاکستری» یکم تا ۲۲ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

 

«مطالعه‌ای بر آثار بهمن دادخواه» در گالری دیدار

نمایشگاه و مطالعه‌ای بر آثار بهمن دادخواه مجسمه‌ساز، نقاش و تصویرگر کتاب‌های کودک با گردآوری دلارام آقاپور یکم تا ۲۲ دی به جز پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دیدار به نشانی خیابان مفتح جنوبی، کوچه مبینی، پلاک ۱۰ برقرار است.

 

آثار محمد ابراهیم جعفری در هور

نمایشگاه آثار نقاشی محمد ابراهیم جعفری یکم تا ۲۲ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

 

«هَم-تَنی» در گالری باوان

نمایشگاه انفرادی آثار لاله معمار اردستانی با عنوان «هَم-تَنی» یکم تا ۱۸ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است.

 

آثار مهدی احمدی در گالری باشگاه

نمایشگاه آثار طراحی مهدی احمدی نقاش و بازیگر سینما یکم تا ۱۵ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک سیزدهم، طبقه سوم برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است. در این نمایشگاه آثار متاخر این هنرمند روی دیوار می‌رود.

 

«خاطرات شیرین» در گالری افرند

نمایشگاه آثار نقاشی علی رسولی با عنوان «خاطرات شیرین» یکم تا ۱۵ دی به جز روز‌های شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ برپاست.

 

«ما به تهران نمی‌رسیم» در پروژه‌های آران

نمایشگاه انفرادی ابتهاج قنادزاده با عنوان «ما به تهران نمی‌رسیم» یکم تا ۱۵ دی روز‌های دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ تا ۱۸ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست. این مجموعه روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «این روایتی است از رفتن‌ها و نرسیدن‌ها، در جست و جوی بی‌پایان آرمان شهری که به احتمال در هیچ کجا و دوره‌ای وجود عینی نداشته. مرثیه‌ای بر مرگ تصوری جمعی و در آرزوی دست یافتن به یک سرزمین خیالی که در اینجا تهران است.»

 

«گرگ و میش» در گالری والی

نمایشگاه انفرادی آثار میترا ولائی با عنوان «گرگ و میش» یکم تا ۱۵ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ دایر است.

 

«دو نقطه میان هیچ» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی شیرین آزادی با عنوان «دو نقطه میان هیچ» یکم تا ۱۵ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست.

 

«حفره» در دنا

نمایشگاه مجسمه‌های مینو مهین با نمایشگاه‌گردانی زروان روح‌بخشان یکم تا ۱۵ دی به جز روز‌های شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، زنگ ۲ برقرار است.

 

«برگشت‌ناپذیر» در گالری شریف

نمایشگاه آثار نقاشی پریسا عباسی با عنوان «برگشت‌ناپذیر» با همکاری گالری امروز، یکم تا ۱۵ دی ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

 

«چهل ستاره در شب سرد» در گالری مرکز هنری نقش

نمایشگاه گروهی «چهل ستاره در شب سرد» با گردآوری افسون منتظری یکم تا ۱۵ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مرکز هنری نقش به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، ابتدای پارک ساعی، جنب شهر کتاب، پلاک ۲۱۶۹ برقرار است.

 

«پرنده رفت» در گالری سیحون

نمایشگاه آثار نقاشی یاسمن رسولی با عنوان «پرنده رفت» یکم تا ۱۳ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست. گالری روز‌های دوشنبه تعطیل است.

 

«خاطراتی از آینده» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی غزل مروی با عنوان «خاطراتی از آینده» یکم تا ۱۲ دی ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

 

«شدگی» در گالری آتبین

نمایشگاه آثار فتوکلاژ‌های مهدی میرباقری با عنوان «شدگی» یکم تا ۱۲ دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آتبین به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

 

آثار حمیدرضا رحیمی‌نژاد در آرت سنتر

نمایشگاه انفرادی آثار حمیدرضا رحیمی‌نژاد یکم تا ۱۲ دی ساعت ۱۱ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان دایر است.

 

«تن‌نامه» در گالری نگر

نمایشگاه آثار نقاشی پانته آ بیات با عنوان «تن‌نامه» یکم تا ۱۲ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

 

«نور و انزوا» در گالری آریا

نمایشگاه آثار تانیا پاکزاد با عنوان «نور و انزوا» یکم تا ۱۱ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا به نشانی تهران، خیابان، ولی عصر (عج)، بالاتر از سه‌راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برقرار است. «نور و انزوا» مجموعه‌ای مینی‌مال از آثار متاخر پاکزاد است و آنچه از روشنایی رستنی است را به نحوی نمادین پیش چشم مخاطب می‌گذارد.

 

«همه‌ی دیگرها» در آرت یونیتی

نمایشگاه انفرادی آنالی طاهریان با عنوان «همه‌ی دیگرها» یکم تا دهم دی ساعت ۸ تا ۲۲ در گالری آرت یونیتی به نشانی بلوار آفریقا، بالاتر از چهارراه جهان کودک، خیابان والی نژد، پلاک هفت برپاست.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه به قلم یحیی محسن‌پور آمده است: «آنچه در مجموعه «همه‌ی دیگرها» اهمیت دارد، کاستن است نه افزودن. خطوط، سایه‌ها و نقش‌ها اضافه نمی‌شوند تا نشانگر طرحی از یک چهره باشند، بلکه هرچه هست صحنه‌هایی از رفتن است. رفتن و جا گذاشتن. در این مجموعه انسانی به تصویر کشیده شده که خطوط چهره‌اش قرار ندارند، هر لحظه از خود می‌گریزند، پیوند‌های تازه ایجاد می‌کنند و هر لحظه به هیئت دیگری در می‌آیند. هیئتی از همه‌ی دیگر‌های تاریخ.»

 

«پرتاب‌شدگی» در گالری گویه

نمایشگاه آثار نقاشی تارا نظم علیزاده با عنوان «پرتاب‌شدگی» یکم تا ۱۱ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ برپاست.

این نمایشگاه شامل ۱۲ اثر است که در آن تمرکز هنرمند روی دو مفهوم «زنانگی» و «زمانمندی» است که ناچار به هم گره خورده و در هم تنیده‌اند. در این نمایشگاه آثار هنرمند در حد فاصل «امر خیال» و «امر واقعی» خود را بازمی‌یابند تا از فرمالیزم محض فاصله بگیرند و از طرف دیگر تاکید مضاعف بر زمان دارند. برای همین هنرمند مولفه زمان را در این آثار به بستری برای اجرای نقاشی‌ها درآورده است.

 

«جهانا همانا فسوسی و بازی» در شکوه

نمایشگاه آثار نقاشی راد معصومی یکم تا ۱۱ دی ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهیداندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست. گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی، تعطیل است.

 

«پاره‌های تن، راهروی معنا» در گالری آرتیبیشن

نمایشگاهی از آثار سعید احمدزاده با طراحی‌هایی از فروغ فرخزاد و براساس اشعار او با عنوان «پاره‌های تن، راهروی معنا» یکم تا ۱۱ دی ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی ولیعصر (عج)، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ دایر است. گالری روز‌های جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فعالیت دارد.

 

«فردا سوال است» در کارخانه آرگو

نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است.

 

«بی‌وقت» در گالری +٢

نمایشگاه انفرادی رضا عابدینی طراح گرافیک با عنوان «بی‌وقت» ۲۴ آذر تا ۲۲ دی به جز روز‌های شنبه و یکشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه دوم برپاست.

 

«نساجی اِی امید شهر خسته» در مدار موازی

نمایشگاه انفرادی محمد کلانتری با عنوان «نساجی اِی امید شهر خسته» ۲۴ آذر تا ۲۲ دی جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و روز‌های دیگر ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ دایر است. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است.

 

نهمین «تبادل چاپ دستی» در نگارخانه لاله

نهمین نمایشگاه و فروش سالانه «تبادل چاپ دستی» با بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی و بین‌المللی ۲۴ آذر تا ۱۸ دی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ در نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برپاست.

این رویداد هنری برای نخستین بار میزبان آثاری از ۳۵ هنرمند بین‌المللی از جمله پیکاسو، کلود مونه، وینسنت ونگوگ، یاکوف چرنیکوف، رامبراند، هاکو ماکی، ماکس ارنست، کته کلویتس، واسیلی کاندینسکی، سالوادور دالی و رنه ماگریت است.

 

«چیزها» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی آثار علی شهبازی با عنوان «چیزها» ۲۴ آذر تا ۱۲ دی به جز روز‌های شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

 

«دایره را دَر نیست» و «هوا، رنگ و گوشت» در اُ

نمایشگاه‌های آثار نقاشی پیام مفیدی با عنوان «دایره را در نیست» و رها خسروشاهی با عنوان «هوا، رنگ و گوشت» ۲۴ آذر تا ۱۱ دی دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ دایر هستند.

 

آثار نقاشان نوگرا در گالری سهراب

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی و نقاشیخط از ۱۶ هنرمند نوگرا با عنوان «ایستاده در یاد» ۲۴ آذر تا ۱۰ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

محمد احصایی، احمد اسفندیاری، پروانه اعتمادی، آیدین آغداشلو، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی جاه، رضا درخشانی، حسینعلی ذابحی، مسعود عربشاهی، پرویز کلانتری، رضا مافی، منوچهر معتبر، منوچهر نیازی و منوچهر یکتایی هنرمندانی هستند که آثارشان در این رویداد، به نمایش گذاشته شده است.

 

«مرا به نام خطاب کن» در ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی ویدیو اینستالیشن محمد پرویزی با عنوان «مرا به نام خطاب کن» ١٠ آذر تا ۹ دی ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱، گالری ریشه۲۹، (پلتفرم ریزوم) برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه